Schumacher vraj vrazil do Latifiho, pretože „ho nevidel“, penalizácia ho nezaujíma | Magazín F1 - F1online.sk

Schumacher vraj vrazil do Latifiho, pretože „ho nevidel“, penalizácia ho nezaujíma

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Haas

Trochu trápny okamih pre lúčiaceho sa Micka Schumachera. Nemecký mladík bude v sezóne 2023 na rošte chýbať, takže Veľká cena Abú Zabí 2022 bude minimálne na istý čas jeho poslednou v kariére. Rozlúčil sa vskutku školáckou chybou, keď kolidoval s pilotom Williamsu Nicholasom Latifim.

Nič hrozné sa nakoniec nestalo a obaja piloti mohli pokračovať v pretekoch, v ktorých prakticky už od samého začiatku nemali nádej na body. „Škrtnutie“ Schumachera o Latifiho a následné synchronizované hodiny vyniesli Mickovi päťsekundový trest, ale tvrdším trestom preňho bola ujma na cti, keďže takáto chyba v podaní pilota Formuly 1 zdvihla nejedno obočie.

„S týmito autami vo všeobecnosti nemáte veľký výhľad a neviete, čo sa deje naokolo,“ vysvetlil svoje zaváhanie Mick Schumacher po pretekoch.

„Chápete, pneumatiky sú veľmi vysoké a pred tvárou máte volant. On išiel príliš neskoro na brzdy a bol široký, potom sa vrátil späť na trať a to som nečakal. Skrátka som ho nevidel. Nakoniec som dokázal odjazdiť aspoň pár slušných kôl, ale pneumatiky to už mali za sebou. Je to frustrujúce a určite nie ideálne, ale pozeráme sa dopredu,“ dodal Mick.

Ten si, ako sme aj uviedli, vyslúžil za tento incident od komisárov päťsekundový trest, na ktorý reagoval lakonicky: „Ak mám povedať úprimne, tak ma to nezaujíma,“ odvetil Schumacher.

Ten vraj nemal po pretekoch žiadny zvláštny pocit. Síce boli jeho poslednými a v budúcom roku ho v kokpite neuvidíme, no Mick trvá na tom, že sa do Formuly 1 vráti. „Nie, nebol to nijak zvláštny pocit, čo ma samého prekvapilo. Na jednej strane som sa necítil ako na posledných pretekoch sezóny a na druhej som nemal pocit, že sú to moje posledné preteky. Moja myseľ je nastavená na návrat v roku 2024,“ povedal Schumacher.

Beztak, tím mu žiadnu rozlúčku nepripravil. Ajao Komacu ho po pretekoch zahriakol, aby nerobil „donuty“ (zjavne preto, aby šetril komponenty). Mick po pretekoch do vysielačky poďakoval svojmu tímu za všetko, poďakoval aj rodičom, sestre a babke, no z druhej strany sa ozval iba jeho inžinier Gary Gannon, na Komacove prosby, aby sa s autom netočil, odpovedal lakonicky: „To je v poriadku, Ajao, tiež ťa mám rád.“