logo F1online.sk

Výber redakcie: TOP spomienky zo sezóny 2022

Spoločná fotka jazdcov 2022
© DPPI/Sauber Media Hub
Redakcia
Redakcia 22. 11. 2022

Sezóna 2022 nám síce nepriniesla napínavý boj o majstrovský titul až do poslednej veľkej ceny, ale určite sa bolo na čo pozerať a najmä budeme mať na čo spomínať. Poďme si preto pripomenúť niektoré z najlepších momentov a spomienok uplynulého ročníka.

Na TOP momenty si môžete spolu s nami zaspomínať aj vy, a ak tak urobíte, tak jedného z vás odmeníme dvoma lístkami na Veľkú cenu Maďarska 2023, ktoré do našej súťaže na Facebooku venoval FutbalTour.sk. Stačí pridať váš top moment do komentára na našom Facebooku a označiť známeho, ktorého by ste na Hungaroring vzali so sebou. Žrebujeme v deň odovzdávania cien FIA.

Ak hľadáte ideálny darček pod stromček pre formulového nadšenca, prezrite si aktuálnu ponuku zájazdov a možno vám niektorá veľká cena padne do oka: https://www.futbaltour.sk/klub/formula1/

Milan Kubala – Koniec kariéry Sebastiana Vettela

Sebastian Vettel je svojím spôsobom zodpovedný za to, že sledujem Formulu 1. Dodnes si spomínam na svoj prvý kontakt s ňou. Písal sa rok 2009 a ako šiestak na základnej škole som v snahe vyhnúť sa nudným nedeľným politickým debatám narazil na Veľkú cenu Veľkej Británie. Môžete hádať, kto ju vtedy vyhral a komu som od toho momentu začal fandiť.

A mal som kus šťastia; prechádzajúce preteky totiž vyhral Jenson Button, nasledujúce zas Mark Webber, teda dvojica, ktorá v nasledujúcich štyroch sezónach ťahala vždy za kratší koniec. Tak či onak, zvyšok sezóny som Vettela pozorne sledoval v televízii, pravidelne kontroloval teletext, či o ňom nepribudla nová správa, a v škole som sa dostal aj do raja; k hlbokej studnici informácií s menom F1.sk.

Nasledovali štyri víťazné roky, počas ktorých som nevynechal azda ani jednu veľkú cenu, a do sveta kráľovnej motoršportu som sa ponáral hlbšie a hlbšie, až sme v roku 2017 s Tomášom Masárom začali písať prvé články o efjednotke. Vtom si nás všimol Latsi Király a prestúpili sme do top stajne široko-ďaleko F1.sk.

Pri písaní sa človek postupne “odnaučí” fandiť svojmu favoritovi “s klapkami na očiach” — spomínam si dokonca na reakcie z roku 2018, aký som Vettelov hejter — no naďalej bol mojím favoritom. Aj preto ma 28. júla zamrzelo, keď sa Seb objavil na Instagrame so smutnou správou: Po sezóne odchádza. Nič nemôže trvať večne.

A práve toto je môj TOP moment sezóny, hoci nie veľmi radostný. V hlave mi vŕta otázka: Aké to bude sledovať Formulu 1 bez Sebastiana Vettela prvýkrát po štrnástich rokoch?

Matúš Pavlík – Veľká cena Rakúska

Je naozaj ťažké vybrať jeden moment, ale keď už musím, vyberám Veľkú cenu Rakúska. Po prvé, nepatrím tak úplne k odporcom šprintového formátu, pokým ho neuvidíme každý víkend. Po druhé, bolo to hádam naposledy, čo sme videli tesný súboj Ferrari a Red Bullu.

Tieto preteky mali hádam všetko, v šprinte súboj pilotov Ferrari úplne na hrane, v pretekoch „prestrelku“ medzi Ferrari a Red Bullom, pričom Scuderia urobila tie správne rozhodnutia. Na záver tiež „nervák“ po výbuchu motora Carlosa Sainza a problém so zaseknutým plynom Charlesa Leclerca. Ten nakoniec vyhral, no odvtedy on i jeho tím na víťazstvo čakajú.

Tomáš Schügerl – Veľká cena Veľkej Británie

Za TOP moment sezóny, resp. top úsek sezóny, by som určite vybral záverečnú fázu pretekov v Silverstone. Nech si o nových pravidlách môžete myslieť čokoľvek, a sám som bol na začiatku roka mierne skeptický, práve tieto preteky ukázali, že zmeny, ktoré sa udiali pred touto sezónou, naozaj môžu pomôcť lepšiemu pretekaniu. Už dávno sme nevideli takéto čistokrvné súboje a dramatickú zápletku, kde nevstupovali do hry nepredvídateľné okolnosti či počasie, ale predovšetkým majstrovstvo jazdcov. Bez preháňania by som preteky v Silverstone označil za najlepšie v tejto dekáde, ba dokonca v 21. storočí, pretože priniesli obrovskú drámu bez toho, aby do hry vstupovali nehody či počasie…

A ako si možno pozorní čitatelia všimli, tak pokrývam predovšetkým články o McLarene vzhľadom na môj celoživotný silný vzťah k tomuto tímu. Medzi TOP momenty preto priam musím zaradiť pódium Landa Norrisa v Imole. Bol to silný moment aj pre celú F1 – Norris ako jediný jazdec mimo troch top tímov dosiahol v tomto roku na pódium. Pre McLaren to nebol práve pamätný rok, no to, ako sa vrátil do hry po úvodnom katastrofálnom podujatí v Bahrajne, naozaj stojí za zmienku a pochvalu.

Tomáš Masár – nadvláda Red Bullu

Možno budú so mnou mnohí nesúhlasiť, no za top moment sezóny považujem to, akým spôsobom dokázal tím z Milton Keynes a obzvlášť Max Verstappen opanovať tohtoročný šampionát. Holanďan v ročníku absolútne dominoval, keď z 22 veľkých cien ovládol až pätnásť pretekov. Samozrejme, samotnému športu rozhodne neprospelo, že sa o majstrovi sveta rozhodlo de facto už počas letných mesiacov, no treba férovo priznať, že ako Red Bull, tak aj Verstappen, si počínali brilantne od skorej jari až do neskorej jesene a vyhrali bezpochyby zaslúžene.

Šampionát rovnako spestrila roztržka z Brazílie medzi už dvojnásobným majstrom sveta a jeho tímovým kolegom Sergiom Pérezom či prekročenie rozpočtového stropu zo strany rakúskeho celku. Obdivuhodné tiež bolo, ako sa po zlom vstupe do ročníka dokázal vďaka nepretržitému vývoju vrátiť do boja o víťazstvá Mercedes – hoci v Abú Zabí opäť o niečo zaostával.

Peťa Polubňáková – Povstanie Ferrari a súboje s Red Bullom

Konečne sa Ferrari dostalo do bitky o titul, hovorili si fanúšikovia po prvých troch veľkých cenách. Strhujúce a napínavé súboje Maxa Verstappena s Charlesom Leclercom v Bahrajne či v Saudskej Arábii dvíhali divákov zo stoličiek. Jazdci Red Bullu a Ferrari nám niekoľko kôl po sebe predvádzali perfektné taktizovanie s DRS, brilantné bitky koleso na koleso a vymieňanie si pozícií. Škoda len, že stajňa z Maranella postupne vypadla z boja o titul, a ten poriadny náboj sa vytratil.

Slavo Dzuričko – nadvláda Red Bullu

Dlho som premýšľal nad TOP momentom sezóny 2022, avšak ten správny čas nastal až po zverejnení tabuľky tímov na oficiálnom profile F1. Ten prezradil brutálny náskok tímu Red Bull, ktorý získal nielen jazdecký titul vďaka Maxovi Verstappenovi, ale aj ten konštruktérsky, po dominantnom výkone bez kompromisov, v porovnaní s vlaňajškom. Áno, je tu kontroverzná situácia z Brazílie a vzťah dvojice pilotov je dodnes veľkým otáznikom, pred tým si nebudeme zatvárať oči. Nie je to ideálna situácia. Napriek tomu, za predvedený výkon v celej sezóne 2022 si zaslúži pomyselný “klobúčik dole” práve tím Red Bull. Svojho žolíka tak dávam tento rok, akoby Toto Wolff povedal, “malinovkárom”.

Ďalšie top momenty

a inšpirácie na top/trop spomienky na zapojenie sa do súťaže o 2 lístky na VC Maďarska na našom Facebooku:

  • pole position Kevina Magnussena
  • neuveriteľná nespoľahlivosť monopostu číslo 14
  • skvelý debut Nycka de Vriesa
  • premiérové víťazstvo Georgea Russella
  • poskakovanie a bolesti chrbta
  • odhalenie prekročenia rozpočtového stropu
  • Alonsova duchaprítomnosť a maskovanie neutiahnutého kolesa v Rakúsku
  • žeriav na trati
  • double Ferrari v Bahrajne
  • odchod Daniela Ricciarda z McLarenu
  • Vettelove manévre z Austinu
  • nehoda Kuan-jü Čoua v Silverstone
  • monacký triumf Sergia Péreza
  • (ne)korunovácia Maxa Verstappena
  • ČERVENÉ SVETLÁ ZHASLI A MÁME ODŠTARTOVANÉ!