Nikdy si neurčíme tímovú jednotku, hotujú sa v Aston Martine
Medzi Sebastianom Vettelom a Lancom Strollom došlo v aktuálnej sezóne hneď k niekoľkým momentom, kedy obaja jazdci takmer kolidovali. Piloti mali na mále vo Francúzsku, Belgicku a naposledy aj v Brazílii, kde Stroll vytlačil svojho skúsenejšieho tímového kolegu mimo trať, za čo obdržal desaťsekundovú penalizáciu a tri trestné body. Napriek týmto pomerne častým stretom v Aston Martine nerozmýšľajú nad tým, že by si určili tímovú jednotku. A to nielen pre záverečné preteky v Abú Zabí či budúcu sezónu, ale vraj nikdy!
Šéf Aston Martinu Mike Krack trvá na tom, že k stretom na trati jednoducho dochádza, a to aj medzi tímovými kolegami. Nič to však nemení na tom, že stajňa so sídlom v Silverstone svojich jazdcov na jednotku a dvojku deliť nemieni.
„Keď pretekáte, takéto veci sa stávajú,“ uviedol Mike Krack. „Tieto veci sa dejú vždy. Vidíte to aj pri iných tímoch. Takže si myslím, že je dôležité, aby ste jazdcov nedelili na jazdca číslo jeden a jazdca číslo dva, pretože ak to urobíte, bude to mať dôsledky na dynamiku tímu.“
„Z pohľadu jazdcov si myslím, že nič také zavedené nemáme, nikdy sme nemali a nikdy ani mať nebudeme. Musíte preto počítať s tým, že medzi sebou zvádzajú tvrdé súboje. Teraz to bolo nešťastné, je jasné, že toto vidieť nechcete,“ povedal Krack na margo súboja Strolla s Vettelom, za ktorý obdržal Kanaďan penalizáciu. Následne pokračoval: „Tieto veci sa ale v prípade, keď sa na rovnakom mieste na trati stretnú rovnako rýchli jazdci, stávajú.“
Aston Martin sa v Pohári konštruktérov v súčasnosti pohybuje na siedmom mieste, pričom na šieste Alfa Romeo stráca hrateľných päť bodov. V Abú Zabí tak urobí všetko pre to, aby sa pred celok so sídlom v Hinwile ešte prebojoval. Musí si však počínať lepšie ako v Brazílii, kde namiesto toho, aby náskok švajčiarskeho tímu stiahol, sa jeho manko ešte navýšilo, keď Valtteri Bottas skončil v pretekoch na deviatom mieste pred desiatym Lanceom Strollom.
„Myslím si, že sme si stále verili, že ich môžeme poraziť, pretože sme pred nimi boli veľkú časť pretekov. Ale keď na konci nemáte mäkké pneumatiky a pole sa spojí, zistíte, že aj keď v polovici pretekov vyzerá všetko skvele, môže sa to veľmi rýchlo otočiť. Suma sumárum, keď sa rýchle autá, počnúc Alpinom, dostali dopredu, bolo možné získať jeden alebo dva body a tie dva body získala Alfa,“ dodal 50-ročný Luxemburčan.