logo F1online.sk

Sme na správnej ceste, znie z Aston Martinu

Tom McCullough
© Motorsport Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár5. 11. 2022

V tíme Lawrenca Strolla veria, že sa po zlom vstupe do sezóny vydali tou správnou cestou a začína sa to postupne odzrkadľovať aj na výsledkoch. Aston Martin sa v priebehu roka po výkonnostnej stránke výrazne trápil. Až v posledných niekoľkých pretekoch zaznamenal progres, vďaka ktorému sa ešte môže vyšplhať na solídne šieste miesto v Pohári konštruktérov.

Tím so sídlom v Silverstone vo februári predstavil monopost AMR22 s nízko posadenou podlahou a výraznými bočnicami. Hneď v počiatočnej fáze ročníka sa ukázalo, že auto je preťažené a ťažko ovládateľné. Britský celok preto priniesol významný balík noviniek už do Barcelony.

Aston Martin sa od tohto momentu značne ponášal na Red Bull, za čo bol z mnohých strán podrobený kritike. Markantné zlepšenia sa však nedostavili ani po tomto „update“, nástupnícky tím Racing Pointu sa aj naďalej boril s viacerými problémami, špecificky s rýchlosťou na rovinkách. 

K zlepšeniu vo výkonnosti došlo až v neskoršej fáze šampionátu. Podľa výkonného riaditeľa Astonu Martin Toma McCullougha stoja za progresom postupne zavádzané malé vylepšenia a to, že sa v Španielsku odhodlali prerobiť monopost takpovediac od podlahy.

„Výkonnostný potenciál nášho počiatočného auta bol veľký, ale rozhodli sme sa vydať inou cestou, pretože sme ho nedokázali rozbehnúť tak, ako sme chceli,“ uviedol McCullough. „Netreba podceňovať zmeny v koncepcii, ku ktorým sme pristúpili. Kompletne sme zmenili rozloženie chladenia, podlahu, bočnice, kryt motora, brzdové potrubie, deflektory v okolí svätožiary, zrkadlá – všetko sa zmenilo.“

„Odkedy sme predstavili balík noviniek na Veľkej cene Španielska, auto sme neustále zlepšovali. Preteky po pretekoch sme prinášali malé vylepšenia a vyvíjali balík. Keď sme predstavili nový koncept, chýbala nám rýchlosť na rovinkách, ale postupne sme v tejto oblasti dosiahli úspechy, čoho svedkami sme boli na Veľkej cene USA.“

„Pre rok 2023 musíme dať dokopy všetky nápady a poznatky z tohto roku, aby sme vytvorili výrazne lepšie auto. Je to ale relatívne, keďže všetky tímy budú robiť to isté. Myslíme si však, že cesta, ktorou sa teraz uberáme, je správna a umožní nám pre rok 2023 postaviť konkurencieschopné auto, namiesto toho, aby sme museli meniť koncepciu v polovici sezóny,“ dodal McCullough.

Súvisiace články