logo F1online.skF1online.sk

Ďalší náročný víkend pre McLaren?

Carlos Sainz pred Landom Norrisom
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl15. 8. 2020

Dáta z piatkových tréningov naznačujú, že McLaren zatiaľ v Barcelone zaostáva nielen za Racing Pointom, ale aj za Ferrari a Renaultom. Zdá sa, že na britský tím čaká vo vysokých teplotách ďalší ťažký víkend.

Carlos Sainz síce v druhom tréningu zajazdil siedmy najrýchlejší čas a celkovo v piatok absolvoval 66 kôl, no k spokojnosti mal ďaleko. Stále ho trápi rovnaký problém ako pred týždňom na Silverstone. Jeho auto sa prehrieva a v tíme nie sú schopní prísť na príčinu problému. Sainz dostal v Barcelone dokonca nové šasi.

„Snažíme sa pochopiť príčinu problému s prehrievaním, ktorá pretrváva od predchádzajúceho víkendu. Nanešťastie, problém nezmizol a naďalej kvôli tomu strácam čas na kolo. Budeme pokračovať v snahe pochopiť príčinu prehrievania a pokúsime sa vyriešiť tento problém,“ hovorí Carlos Sainz, ktorý v piatok oživil spomienky na starú verziu okruhu, keď dvakrát využil pôvodnú záverečnú zákrutu, ktorá bola mimochodom medzi pilotmi obľúbenejšia než súčasná pomalá šikana.

McLaren pred rokom v Španielsku nemal dobrú rýchlosť, ani jeden z pilotov sa nedostal do Q3 a aj keď Sainz v pretekoch bodoval na ôsmom mieste, tak k výsledku mu dopomohla aj dávka šťastia po výjazde bezpečnostného vozidla.

Vysoké teploty spojené s vetrom pre tento tím nie sú ideálne, čo sa ukázalo aj pred týždňom na Silverstone, kde bolo tiež horúco. „Čo sa týka výkonu, auto nebolo v piatok zlé. Pred sobotou urobíme niekoľko zmien. V prvom rade sa však zameriame na chladenie a vyriešenie problému s prehrievaním,“ doplnil Carlos Sainz. Laicky sa ako riešenie ponúka výmena komponentov pohonnej jednotky, keďže oba McLareny jazdia na pôvodnej špecifikácii, ktorá si pamätá ešte prvý víkend sezóny. Na druhej strane, vo Wokingu určite vedia, čo robia, a je možné, že problém skutočne nemá súvis s motorom…

Lando Norris absolvoval piatok bez technických problémov, v FP1 však obsadil 13. miesto a v FP2 len 14. priečku. Vyskúšal si aj najtvrdšiu zmes pneumatík, ktorú podrobil patričnej kritike. „Aj na mokrých pneumatikách by som mal zrejme lepší grip než na tvrdej zmesi. Odpad, to sa dá povedať o tvrdej sade,“ nešetril Lando Norris tvrdými slovami. „Myslím si, že všetci majú podobný problém. Akonáhle niekto v tréningu išiel na tvrdej zmesi, tak vyzeral na trati hrozne. A keď prezul na strednú či mäkkú sadu, tak sa razom zlepšil. Balans na mäkkých a stredných pneumatikách je v poriadku, ale po prezutí na tvrdé je razom príšerný. Musíme si premyslieť, aký plán zvolíme pre sobotu a preteky,“ akoby Norris naznačil, že v nedeľu to opäť nebude len o jednej zastávke a môžeme vidieť strategické variácie.

Každopádne sa zdá, že McLaren v tomto „trojvíkende“ zaostáva za priamymi konkurentmi a dnes bude výzvou aj postup do Q3. „Teploty v auguste sú oveľa vyššie, než na aké sme boli v Barcelone doteraz zvyknutí, čo prináša výzvu z pohľadu chladenia a pneumatík. Stále vidíme rozdiel v teplotách oboch áut a pred sobotou urobíme ďalšie zmeny, aby sme odstránili túto anomáliu. Čo sa týka pneumatík, tak ich správanie je o niečo normálnejšie než naposledy v Silverstone, kde sme trpeli rôznymi problémami. Vieme, že ak je veterno, tak je naše auto pomerne nepredvídateľné. V sobotu sa však pokúsime vyťažiť maximum z nášho balíka a zabojujeme o Q3, aby sme pred pretekmi boli v dobrej pozícii,“ vyhlásil pretekový riaditeľ McLarenu Andrea Stella.

Súvisiace články

Diskusia