Vettel po brilantných pretekoch utešoval tím: Nič si z toho pitstopu nerobte
Štvornásobný majster sveta Sebastian Vettel v Texase ukázal, že ešte stále to nezabudol. Jeho nedeľná jazda sa zapíše do zlatého fondu jeho výkonov i napriek tomu, že nakoniec obsadil len ôsme miesto (po Alonsovom treste siedme). Nebyť pokazenej zastávky v boxoch, mohol skončiť aj vyššie. Tímu však nič nevyčítal.
“Prečo vlastne tento človek končí?” spýtal sa Martin Brundle po poslednom kole pretekov a skvelom súboji Sebastiana Vettela s Kevinom Magnussenom. Nemec podľa komentátora Sky Sports “jazdil ako posadnutý” a na rošte bude chýbať.
Bitka o ôsme miesto s Kevinom Magnussenom bola už len poslednou ozdobou Vettelovej fenomenálnej jazdy. “Viem, že Kevina je ťažké predbehnúť. Počas súboja s ním som stavil na jednu kartu v trojzákrute 16-17-18. Nebol som si istý, či mi Magnussen nechá dostatok miesta, a tak posledné zákruty boli obrovské dobrodružstvo.”
“Ale nakoniec to bolo z jeho strany veľmi férové. V tej časti okruhu nie je veľa miesta, no ja som mu nechal dosť priestoru a on mne takisto. Nakoniec som bol vpredu, čo je najdôležitejšie,” rekapituloval strhujúci záver veľkej ceny Nemec, ktorý po skončení pretekov víťazoslávne dvíhal ruky do vzduchu, akoby obsadil prvú priečku.
Jeden by si pomyslel, že sa vrátil do roku 2013. “Keď som preťal cieľovú čiaru, prekypoval som adrenalínom. Samozrejme, mrzí ma, že sme sa vzdali toho šiesteho miesta, ale teraz vo mne prevažuje dojem, že sme v prvom rade ukázali skvelú rýchlosť. Samozrejme, bolo fajn ocitnúť sa aj vo vedení veľkej ceny. Už je to nejaký ten piatok…”
Sebastian Vettel zažil zaujímavé preteky, v ktorých sa na dve kolá skutočne ocitol v čele veľkej ceny. To sa mu od VC Brazílie 2019 podarilo len dvakrát. V nedeľu v Austine a pred rokom v Azerbajdžane.
Nemec si položil solídne základy hneď po štarte. V prvom kole získal päť priečok k dobru, teda najviac zo všetkých, a v ďalších kolách s výnimkou Sergia Péreza pred seba nikoho nepustil. Nemec následne profitoval z chyby Valtteriho Bottasa a výjazdu bezpečnostného vozidla, počas ktorého absolvoval zastávku v boxoch a ušetril si tým šesť sekúnd oproti pitstopu počas zelenej vlajky.
Svoj prostredný stint výrazne natiahol a na jeho konci dokonca viedol Veľkú cenu USA. Potom však prišiel zlomový moment. Jeho zastávka v boxoch trvala takmer sedemnásť sekúnd. Nebyť toho, Vettel sa mohol vrátiť na trať na šiestom mieste za Pérezom a Russellom, a možno sa s nimi aj pobiť o pozície. Avšak, aj keby na nich rýchlostne nestačil, šieste miesto by mal prakticky garantované.
Inžinier: “Dobrá robota!”
Vettel: “YES BABY! Woohoo! Dostali sme ho! Kamarát, to bol skvelý návrat.”
Inžinier: “Dobrá práca, toto boli čertovsky dobré preteky. Prepáč nám ten pitstop. Ale ôsme miesto, čertovská jazda.”
Vettel: “Áno, áno, áno. Som plný adrenalínu.”
Vettel: “A nebičujte sa za ten pitstop. Stane sa. Len sa z toho poučme.”
Vettel: “Rátali ste, koľko áut som predbehol na vonkajšku šestnástej zákruty? Boli tri?”
Inžinier: “Áno, dobrá robota.”
Vettel: “Vďaka, chlapci. Wooo.”
Po pretekoch na margo pitstopu poznamenal: “Čo sa dá robiť po takej zastávke? Myslím si, že po nej sme prišli o to šieste miesto. Ale takto to bolo aspoň zábavnejšie. Síce už bolo rozhodnuté, ale ceníme si aj týchto pár bodov, ak chceme v šampionáte dobehnúť Alfu Romeo.”
Aston Martin stráca na švajčiarsku stajňu jeden bod. Nebyť zaváhania pri pitstope a Strollovej kolízie, tím zo Silverstone už mohol byť na šiestom mieste Pohára konštruktérov.
Vettel napokon zviedol niekoľko krásnych súbojov a fanúšikom dal zaspomínať aj na jeho duely s Lewisom Hamiltonom. Vrcholom však boli manévre v šestnástej zákrute. “Nedokázali sme ich predbehnúť na rovinkách, tak som ich musel predbiehať na miestach, kde by som to inak neskúšal.” Aj za to si vyslúžil titul jazdec dňa.