logo F1online.sk

V Aston Martine sa snažia odvrátiť katastrofu „agresívnym vývojom“

Sebastian Vettel
© Motorsport Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 10. 2022

Rok 2022 predstavoval pre Aston Martin vzácnu príležitosť naplniť svoje dlhoročné ambície a dotiahnuť sa na top tímy. Po rokoch v strede poľa sa však stajni pod novým majiteľom stále nepodarilo napodobniť ani výsledky Force Indie a vyzeralo to, že sezóna 2022 skončí úplnou katastrofou. Tú sa však Aston Martin snaží odvrátiť agresívnym vylepšovaním monopostu.

Dlho to vyzeralo, že stajňa zo Silverstone zostane odsúdená na hanebné deviate miesto Pohára konštruktérov. V priebehu jesennej časti sezóny sa však predsa len podarilo vzkriesiť monopost AMR22 a ázijské podujatia vyšli tímu na jednotku.

Dvadsaťbodová žatva v Singapure a Suzuke má podľa šéfa Aston Martinu pre výkonnosť Toma McCullougha jasnú príčinu.

„Od začiatku sezóny sme pokračovali v agresívnom vývoji,“ povedal pre Motorsport.com. „Z pretekov na preteky sme na auto nasadzovali nové kúsky a tieto kúsky fungovali, zrýchľovali sme a chápali, ako nové diely fungujú.“

„Chlapcom, ktorí sa starajú o vývoj, sa podarilo uľahčiť nám našu prácu na trati a priniesť rýchlejšie auto. Zároveň sme mali bezchybnú spoľahlivosť.“

„Je pekné sledovať, že sa nám darí. Jazdci taktiež odviedli skvelú prácu a vyžmýkali sme z toho maximum. Podmienky v oboch pretekoch boli náročné, takže je to veľmi uspokojujúce,“ povedal McCullough.

Vďaka parádnym bodom v Singapure a Japonsku sa Aston Martin posunul pred Haas a AlphaTauri, dokonca začal ohrozovať Alfu Romeo na šiestom mieste. Na švajčiarsky celok momentálne strácajú sedem bodov, takže ďalší posun vpred je určite možný. To by pomohlo napraviť veľmi matný dojem, ktorý Aston Martin v tejto sezóne zanechal. Treba však povedať, že sa to tomuto tímu darí hlavne vďaka zdrojom, ktorými ich najbližší súperi nedisponujú.

„Preteky v Singapure a Japonsku nám vyniesli dobré body, taktiež v porovnaní s našimi priamymi konkurentmi, čo bolo kľúčové. Máme pred sebou ešte štyri podujatia. Teraz sme však v lepšej pozícii v porovnaní s Haasom, AlphaTauri, dokonca aj Alfou Romeo. McLaren a Alpine sú príliš ďaleko, ale ešte stále môžeme bojovať o šieste miesto,“ hovorí McCullough.

„Pred nami je ešte dlhá cesta, ale je to pekný pocit mať každý víkend k dispozícii auto, ktoré môže bojovať na veľmi rozdielnych okruhoch,“ dodal McCullough.

Súvisiace články