logo F1online.sk

Hughes: Cítim v kostiach, že Haas si vyberie Hülkenberga

Mick Schumacher
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 10. 2022

Na štartovom rošte budúcoročnej sezóny zostávajú dve voľné miesta, po jednom v Haase a Williamse. Okruh kandidátov na ich obsadenie nie je široký. Otázkou je, urobil Mick Schumacher dosť, aby si udržal svoju sedačku? Na to nevedia jednoznačne odpovedať ani tí najväčší experti a žurnalista s dekádami skúseností Mark Hughes nie je výnimkou.

Vyzerá to tak, že v Haase sa budú rozhodovať medzi Mickom Schumacherom a Nicom Hülkenbergom, kým vo Williamse čakajú, či získa superlicenciu Logan Sargeant, pričom sledujú aj situáciu okolo Schumachera. Aj sám šéf stajne z Grove Jost Capito označil Micka za jednu z možností pre Williams.

Čo však Schumacher a Haas? Je zjavné, že nemeckému mladíkovi sa na verejnosti nedostáva veľkej podpory. Günther Steiner, Gene Haas a dokonca aj Ajao Komacu sa neinšpirovali kolegami z Mercedesu, Ferrari či Red Bullu a svojho 23-ročného zverenca v médiách otvorene kritizujú. Aj keby mali pravdu, takéto veci sa obvykle nechávajú za zatvorenými dverami. V Haase však takýto zvyk očividne nemajú.

Aj preto je podľa mnohých budúcnosť syna sedemnásobného majstra sveta vo veľkom ohrození.

„Vybrať si medzi Schumacherom a Hülkenbergom nie je jednoduché. Na jednej strane tu máte 23-ročného mladíka, ktorý sa stále zlepšuje, na druhej 35-ročného veterána, ktorého úroveň je viac-menej daná. Na jednej strane tu máme jazdca, ktorý ešte tak úplne nepresvedčil o svojej čistej rýchlosti proti niekomu so životopisom plným nadpriemerných výsledkov, vrátane senzačnej pole position s Williamsom,“ uviedol vo svojom stĺpčeku pre Motor Sport Magazine skúsený žurnalista Mark Hughes.

„Schumacherova druhá sezóna bola náročná – pre neho aj jeho tím. Vlani pohodlne zneškodnil svojho kolegu Nikitu Mazepina, no meranie síl s pretekárom kvalít Kevina Magnussena viedlo k niekoľkým tvrdým nárazom do múra. Záverečný účet za nehody je v tomto roku veľmi vysoký, čo je pre malý tím ako Haas dôležité.“

„Je to bystrý chlapík s mimoriadne príjemnou osobnosťou. Urobil veľký pokrok, ale možno nie dostatočný na zaistenie vlastnej budúcnosti v F1. Neurobil dosť, aby bolo jeho pokračovanie nespochybniteľné, ale nie je ani mimo hru. Na podujatiach, ktoré umožnili priame porovnanie, prehráva s Magnussenom v kvalifikáciách pomerom 11:4, ale tiež uspel trikrát z posledných piatich pokusov, čo vyzerá sľubne. V Silverstone a v Rakúsku predviedol veľmi pekné výkony. Dobre jazdil aj na ďalších podujatiach, kde ho postihli technické problémy. Niekoľkokrát dostal Haas aj do Q3. Zatiaľ sme však nevideli žiadny náznak niečoho strhujúceho, ktorý by nasvedčoval, že má potenciál hviezdy F1 na vzostupe. Zatiaľ neprišiel žiadny ‚wow‘ moment,“ hodnotí Schumacherove výkony Hughes.

Ten následne pokračoval analýzou Mickovho krajana. „Hülkenberga všetci poznáme, je to jazdec, ktorý dokáže byť niekedy veľmi rýchly, najmä na mokrej trati alebo v premenlivých podmienkach. Je to veľmi bezpečná voľba s obrovskými skúsenosťami, ktorá môže tímu pomôcť napredovať.“

„Otáznikom však je jeho motivácia. Ako veľmi túži po tvrdej drine a výzvach v F1? Od jeho nováčikovskej sezóny uplynulo dvanásť rokov a nikdy sa mu nepodarilo dostať do top tímu s autom, ktoré by bojovalo na čele. Nikdy sa mu nepodarilo dostatočne presvedčiť Ferrari, Red Bull alebo Mercedes, že by ho mali vziať na palubu. Znepokojujúca je aj štatistika, že za celý ten čas sa mu nepodarilo získať ani jedno pódium, hoci Sergiovi Pérezovi sa to v čase ich spoločného pôsobenia vo Force Indii podarilo trikrát,“ dodal Hughes.

Ten má k dispozícii aj skvelé zákulisné informácie a na záver svojho stĺpčeka naznačil niečo, čo by sme určite nemali brať na ľahkú váhu. „Na šéfa Haasu Günthera Steinera urobili dojem Hülkenbergove neúnavné telefonáty. Odpoveď na túto otázku sa pravdepodobne dozvieme v nasledujúcich dňoch, ale konečné rozhodnutie vraj už padlo. Cítim v kostiach, že v roku 2023 uvidíme návrat Hulka a Schumacherovou budúcnosťou sú športiaky,“ prehlásil Hughes.

Súvisiace články