logo F1online.sk

FIA priznala, že v Japonsku došlo k „procedurálnym problémom“

Max Verstappen a Charles Leclerc po štarte VC Japonska 2022
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 10. 2022

V stredu, 19. októbra, sa uskutočnilo pravidelné zasadnutie Svetovej motoristickej rady, ktorá sa stretáva raz za tri mesiace alebo v prípade jej mimoriadneho zvolania. To najdôležitejšie, ako schválenie nových pravidiel pre pohonné jednotky alebo prijatie Audi, sme už stihli odhlasovať na poslednom stretnutí, avšak ostatné mesiace napriek tomu priniesli udalosti, ktoré treba objasniť.

Aj z tohto stretnutia vydala Medzinárodná automobilová federácia tlačové stanovisko. Krátka stať sa ušla aj dianiu vo Formule 1 a rozhodne najviac nás zaujalo, že Svetová motoristická rada sa vyjadrila k udalostiam z Veľkej ceny Japonska.

„Ako bolo uvedené, FIA bezprostredne po pretekoch vykonala dôkladnú analýzu incidentov z Veľkej ceny Japonska v Suzuke. Boli odhalené procedurálne problémy a v krátkodobom až strednodobom horizonte budú odstránené. Zistenia budú zverejnené v najbližších dňoch,“ uvádza FIA vo svojom stanovisku.

Aké „procedurálne problémy“ má federácia namysli, už v stanovisku neuvádza. Zoznam potenciálnych kandidátov však nie je vôbec krátky. Žeriavom na trati počnúc, počítaním kôl alebo bodovaním končiac. Tešiť nás môže aspoň prísľub, že Medzinárodná automobilová federácia všetky zistenia zverejní v najbližších dňoch.

Stanovisko ďalej pokračuje stručnou charakteristikou rozhodnutí, ktoré boli na stretnutí prijaté, ale máloktoré z nich sú pre nás úplnými novinkami. „Bol vykonaný rad bezpečnostných zlepšení v pravidlách Formuly 1,“ uvádza stanovisko.

„Zmena technických pravidiel pre rok 2023 zahŕňa zväčšenie spätných zrkadiel v snahe zlepšiť viditeľnosť v tzv. mŕtvych uhloch a bola zmenená definícia brzdného okruhu. Ďalšie vylepšenia sa týkajú ochranných oblúkov, ktoré boli spevnené po prešetrení nehody Kuan-jü Čoua na Veľkej cene Veľkej Británie,“ uvádza stanovisko.

A nakoniec tu máme aj zmenu športových pravidiel, ktorá je dedičstvom chaosu z kvalifikácie na VC Talianska. „V športových pravidlách došlo k objasneniu postupu pri určovaní poradia na štartovom rošte v prípade penalizácií,“ dodala FIA.

Súvisiace články