logo F1online.sk

Steiner nie je spokojný. Schumacher pripisuje nehodu aj vodnej triešti

Mick Schumacher v bariére
© FOM/Screenshot
Milan Kubala
Milan Kubala7. 10. 2022

Piatkové jazdy v Suzuke prerušila nehoda. Na smolu Micka Schumachera aj dosť nešťastne načasovaná, keďže práve teraz sa rozhoduje o budúcnosti mladého Nemca. Günther Steiner bol po piatku dosť sklamaný z toho, že si na trati nedal väčší pozor. Jeho vysvetlenie neberie.

Už-už sa blížil koniec prvého tréningu, keď Mick Schumacher pri prejazde siedmou zákrutou doplatil na aquaplaning. V zlomku sekundy stratil kontrolu nad autom a ocitol sa v neďalekej bariére. Fakt, že v prvom tréningu zajazdil siedmy najlepší čas, tak už nikoho nezaujímal.

Mick Schumacher mal po tréningoch čo vysvetľovať, keďže bariéru trafil v dojazdovom kole do boxov. “Myslím, že za to mohol skôr fakt, že predo mnou bolo auto, ktoré vznášalo do vzduchu veľa vodnej triešte. Nevidel som toho veľa a nevedel som, ako mám umiestniť auto. A nepomohlo nám ani to, že nám ochladli pneumatiky po cvičnom štarte. Okrem toho som bol v režime, v ktorom sme sa snažili naučiť čo najviac na preteky, aby sme mali správne nastavenia.”

“Trať som ešte len spoznával, keďže som tu prvýkrát,” pokračoval vo výpočte poľahčujúcich okolností a dôvodov. “Snažil som sa zistiť, kde sú mláky, pretože na rôznych okruhoch sú vždy na rôznych miestach.”

“Žiaľ, zdalo sa, že na niektorých miestach sa nazbieralo priveľa vody. Musíme to pochopiť. Keby sa to stalo o dva metre ďalej, pravdepodobne by som spravil len 360-stupňovú piruetu a pokračoval, no veci sa dejú z nejakého dôvodu. Momentálne ho nepoznám, no možno naň prídem o desať rokov,” doplnil Schumacher.

Günther Steiner pred mikrofónom rovno poznamenal, že “z nehody nikdy nič dobré nevzíde”. Tentoraz z toho bol “šrot za pol milióna”. Mick Schumacher teraz šéfovi Haasu trocha pripomenul, že nad jeho odchodom z tímu neuvažujú pre nič za nič.

“Menej je niekedy viac,” odpovedal Günther Steiner na otázku, či už bol Schumacherovi prečistiť žalúdok. “Nerozprával som sa s ním. Od istej chvíle by už piloti mali vedieť, že majú pred sebou vodnú triešť, nič nevidia a že tam aj predtým bola voda.”

“Ja v aute nejazdím, nehovorím aké je to ťažké, ale táto práca nie je jednoduchá. V konečnom dôsledku si to spôsobil sám. Bola tam vodná triešť, bola tam voda, ale to sme vedeli všetci. Žiadne prekvapenie,” pokrútil hlavou šéf Haasu.