logo F1online.sk

Magnussen opäť dostal čierno-oranžovú vlajku, opäť chce hovoriť s komisármi

Kevin Magnussen
© Facebook/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 10. 2022

Pilot Haasu Kevin Magnussen po štvrtýkrát v tejto sezóne doplatil na incident v prvom kole. Po tom, čo sa v sobotu dostal do Q3, zmarila jeho nedeľné šance ďalšia kolízia. Dánsky pretekár videl od komisárov čierno-oranžovú vlajku, po ktorej musel zamieriť do boxov a vymeniť poškodené krídlo. Za toto rozhodnutie sa on i jeho šéf dosť hnevali.

V Španielsku sa jeho preteky skončili po súboji s Lewisom Hamiltonom v prvom kole. V Kanade bojoval s pilotom Mercedesu opäť, poškodil si predné krídlo a komisári mu ho nariadili vymeniť. Niečo podobné sa zopakovalo aj v Maďarsku. To isté prišlo aj v Singapure, kde sa dánsky pretekár pre zmenu ocitol v súboji s Maxom Verstappenom, ktorému nič nedaroval. Predné krídlo si poškodil pravdepodobne po kontakte so Sebastianom Vettelom pred ním.

Kevin ani v tomto prípade nezaprel svoju buldočiu povahu. Možno však bolo zbytočne riskantné toľkokrát bojovať s Mercedesom a Red Bullom, ktorých tempu jeho Haas určite nestačí.

V každom prípade, aj v Singapure si poškodil predné krídlo a komisári mu ho nariadili vymeniť. Rovnako ako v Kanade, aj teraz sa na nich hneval.

„Ani som si to nevšimol. V prvom kole boli všetci pri sebe tak blízko, že ten kontakt som si ani nevšimol,“ povedal po pretekoch Magnussen.

„V aute som nič necítil a tím mi povedal, že poškodenie bolo malé. Došlo k poškodeniu koncovej lišty, ktorá je pripevnená a skrátka nemôže odletieť. FIA sme to aj vysvetlili, nepredstavuje to žiadne bezpečnostné riziko, ale to by predsa mali vedieť, veď oni tie pravidlá vymysleli.“

„Dnes sa dokonca ani neklepala. Dať mi čierno-oranžovú vlajku bolo skrátka prehnané,“ dodal Magnussen.

Pre Haas je to o to väčšia škoda, že zabodovať sa v Singapure dalo pomerne ľahko. Viacero monopostov preteky nedokončilo, taký George Russell si ich zničil kombináciou chýb a strategických rozhodnutí, no Haasy to nedokázali využiť. V celkovom hodnotení ich tak preskočil Aston Martin a tím AlphaTauri sa im bodovo vyrovnal.

Kevin sa s tým však nechce zmieriť. Po skúsenostiach v Kanade a Maďarsku sa snažil FIA vysvetliť, že čierno-oranžová vlajka nebola potrebná. Jeho slová zjavne nepadli na úrodnú pôdu, a tak si chce kolotoč rozhovorov s komisármi zopakovať.

„Dúfam, že sa s nimi budeme môcť opäť porozprávať,“ povedal Magnussen. „Dúfajme, že si uvedomia, o čom to celé je. Skrátka musíte mať možnosť svoje auto aspoň poškriabať. Toto je F1, vám byť umožnené bojovať.“

Nie je prekvapivé, že jeho šéf, Günther Steiner, mu dal za pravdu. „Je to sklamanie, pretože sme realisticky mohli získať body. Pri tom incidente v prvom kole sme prišli o všetky pozície. Už po tretíkrát sme dostali čierno-oranžovú vlajku, keď to nebolo nevyhnutné. V predchádzajúcich dvoch prípadoch sme to FIA dali jasne najavo.“