logo F1online.sk

Magnussen vidí za zhoršením formy výmenu inžiniera aj “nevedecké” techniky

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala30. 9. 2022

Kevin Magnussen odštartoval sezónu 2022 ako z veľkej knihy. Nazbieral množstvo bodov, pravidelne porážal svojho kolegu a tešil celý svoj tím. Následne však prišiel prepad, za ktorý vraj môže niekoľko faktorov vrátane pokusov nastavovať monopost podľa inštinktov.

Od Veľkej ceny Veľkej Británie sa Kevinovi Magnussenovi len jeden jediný raz podarilo poraziť Micka Schumachera v pretekovom tempe. Zlepšil sa mladý Nemec, ktorý stále bojuje o sedačku a nedávno v Zandvoorte sa prebojoval do Q3, alebo je to Dán, kto spravil krok vzad?

Kevin Magnussen si myslí, že skôr ide o ten druhý prípad. Za zhoršením formy vidí aj to, že v priebehu sezóny musel vymeniť pretekového inžiniera, keď Eda Regana nahradil Mark Slade, ktorého dokonca na niektorých pretekoch zastupoval Dominic Haines.

“Často sa mi menili pretekoví inžinieri a myslím, že som tak trochu skĺzol zo svojej cesty,” uviedol Kevin Magnussen pred víkendom v Singapure. “Pri nastavovaní monopostu sme začali robiť veci, ktoré už neboli tak založené na vede, ale skôr na inštinkte. Takto sa však v tíme F1 nepracuje.”

Zhodou okolností Valtteri Bottas pred pár dňami spomínal na to, ako v Mercedese musel “bojovať” proti počítaču pri nastavovaní svojho monopostu. Výsledky zo simulácií totiž v niektorých prípadoch radili inžinierom nastaviť auto tak, no Bottasovi hovoril inštinkt niečo iné.

Je na samotnom jazdcovi a jeho pretekovom inžinierovi zistiť, ktorou cestou sa treba vydať. To však nie je jednoduché, keď vás inžinier stopercentne nepozná. “Je to ťažké, keď striedate pretekových inžinierov ako ja. Momentálne sa snažím spraviť pár krokov vzad, možno sa priblížiť k úvodu sezóny a začať odznova. Nemôžem povedať, že by som mal zlých inžinierov, skrátka som si s nimi ešte nestihol vybudovať pevný vzťah.”

Magnussen verí, že sa mu podarí vytvoriť si s Markom Sladeom podobný vzťah ako predtým s Edom Reganom. Pomôcť mu má aj fakt, že sa poznajú z minulosti. “Poznám ho z čias, keď som bol v Renaulte. On bol hlavným pretekovým inžinierom Renaultu. Je to veľmi skúsený chlapík, veľmi múdry a kompetentný. Je super, že sme ho dostali na palubu a využijeme jeho skúsenosti a šikovnosť.”

“Pre mňa je dôležité, aby som mal pri sebe niekoho, kto mi rozumie, pozná moje silné a slabé stránky a dokáže tie moje prednosti využiť pri nastavovaní monopostu. Je možné vybudovať si taký vzťah, že už nebudete musieť prehodiť ani pol slova a on bude vedieť, čo máte na mysli. Dúfam, že si takýto vzťah vybudujem s Markom,” uzavrel.

Súvisiace články