FIA vysvetľuje čakanie na reštart. Podľa Binotta fanúšikovia vypískali ju
Max Verstappen si počas popretekového rozhovoru musel vypočuť piskot fanúšikov, ktorí na jednej strane mohli chcieť vypískať jeho, no podľa Mattiu Binotta v skutočnosti cielili na Medzinárodnú automobilovú federáciu. Riaditeľstvo pretekov sa však bráni, že záver veľkej ceny prebehol v súlade s pravidlami a s dôrazom na bezpečnosť.
Daniel Ricciardo odstavil svoj monopost po 45 kolách medzi zákrutami Lesmo 1 a Lesmo 2 neschopný preradiť. Maršali si preto pri jeho odpratávaní museli pomôcť žeriavom, ktorý však nechodil a nechodil. Auto sa nakoniec podarilo dostať za bariéru, no hoci sme na to mali sedem kôl, reštartu sme sa nedočkali. Problémom bol totiž aj fakt, že sme príliš dlho čakali na to, kým monoposty vytvoria vláčik za bezpečnostným vozidlom.
“Preteky nechcete vyhrať za bezpečnostným vozidlom. Už celé roky sa o tom bavíme. Mali sme dostatok času na to, aby preteky mohli pokračovať,” uviedol šéf Red Bullu Christian Horner, ktorý prezradil ďalší dôvod, prečo to trvalo tak dlho. Namiesto toho, aby sa celý proces urýchlil a Bernd Mayländer prevzal vedenie pred Maxom Verstappenom, začal viesť pole od Mercedesu. “Myslím, že si vybrali nesprávne auto, oni si vybrali Georgea Russella.”
V Red Bulle chceli pekný záver pretekov. “Mali sme najrýchlejšie auto a preteky sme chceli vyhrať na trati, nie za bezpečnostným vozidlom. Sme teda sklamaní spolu s fanúšikmi, pretože sme prišli o veľkolepý finiš.”
Fanúšikovia na tribúnach bučali už počas posledných kôl a následne prekrikovali Maxa Verstappena, ktorý práve odpovedal na otázky Martina Brundla. Mattia Binotto je však presvedčený, že on nebol ich terčom.
“Keď niekto vypíska jazdca, tak to nikdy nie je dobré. Najmä ak je tým jazdcom Max, ktorý bol dnes na trati najrýchlejší a zaslúžil si vyhrať,” vysvetľuje svoj postoj Mattia Binotto. “Nie je to dobré.”
“Ale ja si myslím, že naši tifosi skôr bučali smerom k FIA. Tým, že vypískali pilota na prvom mieste a víťaza, sa vlastne snažili vypískať FIA. A dôvodom je podľa mňa to, že fáza bezpečnostného vozidla sa mohla skončiť aj skôr, mohlo nám byť dopriatych ešte pár kôl na šou, na súboje na trati,” vyhlásil šéf Ferrari.
Komentátori aj fanúšikovia sa zamýšľali nad tým, či FIA nemohla dopriať jazdcom a divákom ešte pár kôl akcie napríklad vyvesením červenej vlajky. Hovorca Medzinárodnej automobilovej federácie však vysvetlil, že na to nebol žiaden dôvod. Monopost bol odparkovaný pri bariére, stačilo ho zatlačiť späť za ňu. Na celej situácii bolo nešťastné to, že s autom sa nedalo pohnúť a maršali museli privolať ťažkú techniku.
“Vynaložili sme maximálne úsilie na to, aby sme rýchlo odpratali monopost Daniela Ricciarda a reštartovali preteky, no situácia sa skomplikovala. Maršali nedokázali preradiť auto do neutrálu a odtlačiť ho únikovou cestou,” uviedol hovorca FIA.
Následne zdôraznil, že bezpečnostné vozidlo nebolo možné stiahnuť z trate skôr, pretože v prvom rade sme čakali na zoskupenie štartového poľa. FIA kladie veľký dôraz na to, aby maršali nemuseli odpratávať monopost vo chvíli, keď okolo nich prechádzajú ďalšie autá. “Keďže bezpečnosť pri odpratávaní je našou jedinou prioritou a nehoda nebola taká rozsiahla, aby si vyžiadala červenú vlajku, preteky sa skončili za bezpečnostným vozidlom presne podľa procedúr, na ktorých sa zhodla FIA so všetkými tímami. Načasovanie fázy bezpečnostného vozidla v rámci pretekov nemá žiaden vplyv na danú procedúru.”