Vettel na konci naháňal Ocona: Chýbala mi jedna zákruta | Magazín F1 - F1online.sk

Vettel na konci naháňal Ocona: Chýbala mi jedna zákruta

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/Aston Martin

Sebastianovi Vettelovi sa v Maďarsku podaril celkom pekný kúsok. Po štarte z osemnásteho miesta sa dostal až do bodovanej desiatky, čo na Hungaroringu nie je vôbec jednoduché. Dokonca mohol skončiť o ešte jednu pozíciu vyššie. Azda by mu stačilo, keby bola cieľová čiara posunutá o pár stoviek metrov.

Opäť raz sa potvrdilo, že hoci v sobotu má Aston Martin žalostné tempo, v nedeľu dokáže konkurovať aj monopostom z prvej desiatky. Sebastian Vettel predviedol stíhaciu jazdu, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani Alonso, Verstappen a Hamilton. Na úzkom a kľukatom Hungaroringu si v priebehu prvého a druhého stintu poradil s viacerými pilotmi vrátane Čoua, Cunodu, Alonsa a Ocona, no po druhej zastávke u svojich mechanikov sa na Alpiny musel doťahovať zas.

Po zastávke opäť jazdil slušné časy, no v 58. kole sa nalepil na zadné krídlo svojho kolegu Lancea Strolla, ktorý ho začal brzdiť. Nemecký jazdec sa vo vysielačke dožadoval výmeny pozícií, keďže na stredne tvrdých pneumatikách mal lepšie tempo ako Kanaďan na rovnako starých softoch, a teda oveľa vyššiu šancu predbehnúť Ocona, možno i Alonsa.

V 65. kole sa konečne dostal dopredu. “O ten bod sme museli bojovať veľmi tvrdo, a takmer sme sa dostali k druhému bodu, keď som v záverečných kolách naháňal Estebana,” uviedol Sebastian Vettel, ktorý si mohol zaspomínať na jeho duel s Oconom z roku 2021.

Rovnako ako vtedy, ani teraz mu manéver nevyšiel, nezostalo mu totiž dosť času. “Tím vymenil naše pozície, pretože som mal lepšiu šancu Estebana dobehnúť. Očividne nám uškodila fáza VSC a stratili sme čas. V poslednom kole som bol veľmi blízko, ale potreboval by som ešte jednu zákrutu.” Nemec dorazil do cieľa so stratou 0,143 sekundy na Ocona. “Bola to však zábava, veľa sme súperili a predbiehali. Prostredný stint bol náročný, ale v tom treťom sa mi balans na mediumkách zlepšil.”

Aston Martin presne vie, na čom má počas leta pracovať — v tom čase, keď nebudú zatvorené továrne — a tiež pred sezónou 2023. “Opäť raz sme mali konkurencieschopnú pretekovú rýchlosť. V druhej polovici roka sa treba koncentrovať na zlepšenie sobotňajších výkonov.”

Lance Stroll tentoraz odchádza bez bodu. Jeho preteky však nepoznačila len výmena pozícií so Sebastianom Vettelom, ale aj kolízia s Danielom Ricciardom. Kanaďan si s McLarenom takmer poradil po výjazde z boxov, keďže na rozdiel od neho nemal obutú “betónovú” tvrdú zmes, ale rýchle softy. Ricciardo dostal za spôsobenie kolízie päťsekundový trest, jazdu na hardoch prirovnával k jazde na ľade.

“Myslím si, že som odjazdil dobré preteky,” hodnotil v nedeľu večer Lance Stroll. “V poslednom stinte bol Sebastian na mediumkách a ja na softoch. Mne už totiž ďalšia stredne tvrdá zmes nezostala a on mohol tie pneumatiky držať pri živote o čosi dlhšie.”

“Za tých okolností boli softy nesprávnou gumou, žiaľ, aj takéto veci sa stanú v pretekoch. Zabavil som sa však uprostred bojov o prvú desiatku. Keď som šiel predbehnúť Daniela, nechal som mu na vnútrajšku druhej zákruty dosť miesta, ale zrejme mal problémy s priľnavosťou a bol príliš široký. Tak to niekedy chodí,” povzdychol si jazdec, ktorý si v budúcej sezóne zmeria sily s novým kolegom Fernandom Alonsom, ďalším majstrom sveta.

Ešte predtým ho však čakajú domáce úlohy, na ktorých bude musieť pracovať spolu s inžiniermi. “Vyzerá to tak, že v nedeľu máme lepšiu rýchlosť než v sobotu. Musíme sa na to pozrieť, no z nedele si odnášame množstvo pozitív.”