Verstappen hromží na dvojdňový formát v Imole: Jeden tréning je málo
Víkend v Imole bude z mnohých uhlov pohľadu zaujímavý. Okrem toho, že sa bude jazdiť na historickej európskej trati, čo divákov už samo o sebe nadchne, bude mať súťažný víkend len dva dni a jediný tréning. Maxa Verstappena to nahnevalo, rozhodnúť takto vraj nebolo veľmi umné.
Formula 1 začne tým, že piatkový tréningový program v Imole úplne vypustí. V sobotu sa pôjde jeden 90-minútový tréning nasledovaný kvalifikáciou, nuž a v nedeľu štandardne preteky. Do väčších detailov sme už zašli v našom najnovšom podcaste, ktorý si môžete vypočuť aj na Spotify a čoskoro aj na Apple Podcasts.
V každom prípade podľa Maxa Verstappena je problém v tom, že sa v Imole nejazdilo štrnásť rokov. “Keby to bolo na trati, ktorú poznáme a už sme na nej jazdili so súčasnými autami, tak si myslím, že by s tým nebol žiaden problém,” vyhlásil vo štvrtok v Silverstone.
“Pre všetkých to bude rovnaké, takže s týmto nie je žiaden problém, ale myslím si, že je to celé tak trochu zlé,” pokračoval pilot Red Bullu. A azda práve Red Bullu by sa tie dva piatkové tréningy zišli najviac. Nastaviť aktuálny monopost RB16 totižto nie je žiadna hračka.
“Dajte nám dva tréningy namiesto jedného, aby sme zopár vecí vyriešili, nech sme si istí, že všetko funguje. Je mi jedno, či je to dvojdňový formát, ale potom nám dajte dva tréningy,” žiada Verstappen. “Dokonca je lepšie mať dva hodinové tréningy ako jeden 1,5-hodinový. Myslím si, že toto je trochu hlúpe.”
Rovnaký pohľad má na vec, prirodzene, aj Alex Albon. Tomu sa na rozdiel od Verstappena nedarí ideálne nastaviť auto ani teraz, keď má víkend plných 240 minút tréningových jázd. Ich akékoľvek skrátenie Albonovi vôbec nepomôže.
“Dávalo by mi to väčší zmysel, keby sme mali dvojdňové podujatie na trati ako Silverstone, kde odjazdíme pretekovú dvojičku. Naozaj nepotrebujeme ďalšie tri dni na rovnakom okruhu. Bolo by to lepšie. A tiež si myslím, že by bolo vhodnejšie to otestovať teraz a dať nám tri dni v Imole,” zamyslel sa Alex Albon.
Veľká výzva to bude aj podľa Kevina Magnussena a Romaina Grosjeana. Pred kvalifikáciou nebude čas na veľké špekulovanie, tímy si akurát tak vyskúšajú, či nastavenia, s ktorými na okruh pricestovali, fungujú, prípadne ich veľmi jemne pomenia.
“Pre mňa to bude obrovská výzva, keďže som na tej trati ešte nikdy nebol,” reaguje Magnussen. “Veľmi, veľmi rýchlo sa ju budem musieť naučiť. Neviem, či budeme mať čas skúsiť si ju na simulátore, ale myslím si, že nie. Určite to bude veľká výzva.”
“Jeden tréning. Rozhodne nám to sťaží život. Budeme sa musieť postarať o to, aby sme zvládli pneumatiky a ich opotrebovanie, ako ich používať, nastavenia, a tiež bude treba jazdiť pred kvalifikáciou rozumne. V tréningu budeme mať asi len jednu alebo dve sady nových softov. Bude to výzva,” zhrnul Grosjean.