logo F1online.sk

Magnussen: Je ohromné, ako aj bez vylepšení nachádzame rýchlosť

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala23. 7. 2022

Americká stajňa čakala dva roky na to, kým oba jej monoposty obsadia bodované priečky. V júli sa jej to podarilo rovno dvakrát a na okruhu Paula Ricarda bude, zdá sa, na body siahať opäť. Kevin Magnussen priznáva, že ho to veľmi príjemne prekvapuje.

Dánsky pretekár v druhom piatkovom tréningu obsadil ôsme miesto, za čo vďačí najmä svojim inžinierom, ktorí dokážu z monopostu žmýkať potenciál takmer dokonale. Podarilo sa im to aj medzi prvými dvoma tréningmi.

“Dnes to nebolo vôbec zlé. Medzi prvým a druhým tréningom sme spravili dosť veľký skok vpred. V prvom tréningu to nevyzeralo tak dobre, spravili sme pár zmien a našli rýchlosť,” rekapituloval Kevin Magnussen. “Dúfame, že si ju prenesieme aj do soboty a budeme mať dobrý tretí tréning a kvalifikáciu.”

V Haase teraz musia byť veľmi nedočkaví. V Maďarsku plánujú nasadiť obrovský balík vylepšení. Ktovie, kam až sa s ním dostanú, keď aj s monopostom z úvodu sezóny bojujú o prvú desiatku? “Je to pravda,” priznáva isté nervózne nadšenie pilot Haasu. “Je naozaj ohromné, ako sa nášmu tímu darí v aute nachádzať rýchlosť napriek tomu, že nemáme žiadne vylepšenia. Veľmi ma to teší.”

“Vzrušujúce bude sledovať, ako na tom budeme, keď dostaneme tie novinky. Cítim z toho takmer až úzkosť. Ale zatiaľ to všetko ide dobre. Dúfame, že tento víkend sa nám toho podarí ešte viac,” prehlásil Magnussen.

Mick Schumacher vo výsledkovej listine nebol taký výrazný, no na trati ho bolo vidieť. Najmä vo chvíľach, keď stratil kontrolu nad svojím Haasom, a takmer trafil bariéru. Šťastím v nešťastí bolo, že asfalt na modrej, resp. červenej ploche je oveľa drsnejší. Tento “šmirgeľ” pomohol zabrzdiť letiaci Haas, no daňou boli úplne zničené pneumatiky.

“Niekedy to chcete vyskúšať a ísť až na limit. O to som sa pokúsil. Z hľadiska časov vám môže pomôcť, ak si do tej zákruty prinesiete viac rýchlosti, no prehnal som to,” uznal Mick Schumacher. “Je to škoda, pretože nám to okresalo počet pneumatikových sád na dlhšie jazdy, ale na druhej strane sme to museli skúsiť.”

Po zisku devätnásteho miesta, ktoré obsadil s viac ako sekundovou stratou na kolegu, tak na tejto strane garáže majú na čom pracovať. “Bolo to fajn, no popoludní sa to mierne zhoršilo. Analyzujeme dôvody a snažíme sa zistiť, ako to vylepšíme. Čaká nás práca, ale nevidím dôvod, prečo by sme auto nemali dostať do optimálneho pracovného okna,” uviedol s dodatkom, že postup do TOP10 by mal byť reálny. “Myslím si, že balík na to máme, musíme ho len poskladať.”