logo F1online.sk

Albon získava sebadôveru, podarilo sa mu vyvrátiť mýtus z pôsobenia v Red Bulle

Alex Albon
© Twitter/Williams Racing
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 7. 2022

Kariéra Alexa Albona je ako na hojdačke. Po skvelých výkonoch v Toro Rosso prišlo povýšenie do Red Bullu, v ktorom však rýchlo stratil nadobudnutú sebadôveru a nakoniec aj pretekársku sedačku. Po roku na „lavičke náhradníkov“ sa mu podarilo vrátiť späť do Formuly 1 a zároveň všetkým dokázať, že s volantom to naozaj vie.

Opustiť súťažné dianie v F1 a potom sa doň vrátiť predstavuje jednu z najťažších úloh, ktorá môže pilota v jeho kariére postretnúť. Alexovi Albonovi sa to však podarilo. A nielen to. Jeho výkony v prvej polovici sezóny ukazujú, že pretekársky kokpit vo Formule 1 mu právom patrí.

„Napriek tomu, že som rok strávil mimo, tak som si istý sám sebou. Povedal by som, že to je tá najpozitívnejšia vec,“ hovorí Albon pred Veľkou cenou Francúzska. „V aute sa cítim dobre. Toto je prvá vec, ktorá býva zradná. Pretekáte v určitých autách a niekedy sa môže stať, že nie vy jazdite s autom, ale auto jazdí s vami. Snažíte sa s ním bojovať miesto toho, aby ste ho nechali robiť si svoju prácu.“

„Pri svojom začiatku s Williamsom, ktorý taktiež vyžaduje vlastný jazdecký štýl, som cítil, že sa s tým dokážem vysporiadať. Cítil som sa dostatočne sebavedomý, aby som s tým mohol jazdiť tak, ako chcem,“ hovorí Albon.

Rodák z Londýna sa podľa vlastných slov takto cítil naposledy v roku 2019 s Toro Rosso. Pekné výkony s týmto tímom mu nakoniec vyniesli pozvánku do Red Bullu, kde však čelil miliónkrát omieľaným charakteristikám monopostu tohto tímu, s ktorými si nedokázal poradiť.

„Povedal by som, že v Toro Rosso som sa cítil komfortne, no potom prišiel prechod k Red Bullu. V rokoch 2019 a 2020 to bolo niečo ako: ‚Wau, okej, tak na niečo také nie som zvyknutý.‘ V tomto roku som však cítil sebadôveru hneď od začiatku,“ hovorí Albon.

„Ľudia možno hovorili, že by sa mi viac páčilo stabilnejšie auto. Keď sa však pozriem na jazdcov, s ktorými som jazdil predtým, tak som si vtedy skôr užíval jazdu s nestabilným monopostom. V tomto roku sme sa s pravidlami vydali presne týmto smerom. Mám rád, keď je auto celkom nervózne, ostré a nebojím sa s ním jazdiť. Myslím si, že keď budete s tohtoročnými autami jazdiť ostro, tak vás za to odmenia.“

„Ak vám auto a pneumatiky umožnia jazdiť takto, môžete týmto spôsobom dosahovať o niečo lepšie výkony,“ dodal rodák z Londýna.

Súvisiace články