Šéf Aston Martinu vysvetľuje, čo nevyhovuje monopostu AMR22 | Magazín F1 - F1online.sk

Šéf Aston Martinu vysvetľuje, čo nevyhovuje monopostu AMR22

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/Aston Martin

Aston Martin AMR22, prezývaný aj zelený Red Bull, sa môže podobať na svojho nevlastného otca RB18, ale jeho víťazné gény rozhodne nezdedil. Kým on na posledných veľkých cenách bojoval s Ferrari o najvyššie stupienky na pódiu, britská stajňa sa veľmi trápila. Podľa Mikea Kracka to má jasné vysvetlenie. Monopostu Aston Martinu skrátka nevyhovujú rýchle zákruty.

Stajňa zo Silverstone pôvodne plánovala predstaviť balík vylepšení, ktorý imituje riešenie Red Bullu, až na domácej veľkej cene. Pri pohľade na hrôzostrašné výkony sa však celý proces rozhodla urýchliť a už od Španielska brázdi okruhy Formuly 1 zelený Red Bull. Výkony sa dočasne zlepšili, no rozhodne nie podľa očakávaní: Tri dvojité vypadnutia v Q1 po sebe, to nie je vizitka, ktorou by sa chcel Aston Martin chváliť.

Šéf stajne Mike Krack to na tlačovke v Spielbergu vysvetľoval tým, že za slabšie výkony môžu charakteristiky posledných okruhov. “Všetci vieme, že sme nemali veľmi dobrý štart do sezóny. Veľké ceny pred Silverstoneom sa odjazdili na tratiach, ktoré naozaj vyhovovali charakteristikám nášho auta,” ozrejmuje. “Ale posledné dva okruhy opäť odhalili lepší obraz o tom, ako na tom sme. Skrátka nepodávame dostatočné výkony, videli sme to v Silverstone, videli sme to v Spielbergu. Musíme nájsť cestu von. Musíme na tom popracovať.”

Úvodných jedenásť podujatí tejto sezóny inžinierom umožnilo vytvoriť si jasnú predstavu o tom, kde bude Aston Martin excelovať a kde sa ťarbavo potácať na chvoste štartového poľa. Ukazuje sa, že problémové sú rýchle zákruty, v ktorých sa jazdci neustále sťažujú na priľnavosť a vyváženie auta.

“Keď na to poriadne tlačíte, čo asi robíte vždy, keď nemáte dosť rýchle auto, tak zachádzate až za hranu, máte problémy s balansom. V niektorých fázach sme však potrebovali viac priľnavosti, aby sme boli rýchlejší,” vysvetľuje boss stajne, ktorá v rebríčku konštruktérov okupuje predposlednú priečku.

“Trápime sa v rýchlych zákrutách, vo všetkých rýchlych úsekoch,” vypichol jasnú slabinu auta Krack. “V Kanade ich bolo menej, v Baku ich bolo menej. Naše auto je pomerne dobré v pomalých sekciách, v pomalých zákrutách. Akonáhle sa však dostane do rýchlej zákruty, stratíme.”

Krack tiež chválil Sebastiana Vettela a Lancea Strolla za ich konštruktívny prístup. Ani jeden vraj nebedákal, ale snažili sa pomôcť tímu dostať sa z tejto priepasti. Je však jasné, že to sa nepodarí v priebehu pár týždňov, najmä nie, keď ide o taký komplexný problém. Zabrať treba po letnej prestávke, čakajú nás okruhy ako Spa, Zandvoort alebo Suzuka.

Dovtedy musí Aston Martin čo najlepšie využiť naskytnuté príležitosti, napríklad Veľkú cenu Maďarska, ktorá by mu mala papierovo vyhovovať. Krack sa na tieto preteky teší, no nie sú jediné. “Ja osobne sa teším na všetky trate, pretože to je dôvod, prečo sme vlastne tu.”

“Neexistuje okruh, o ktorom by som povedal, že naň nechcem ísť, lebo naše auto tam podá slabý výkon. Je to výzva. Keď sme šli do Silverstonu alebo keď sme prišli sem (do Spielbergu), vedeli sme, že to bude ťažké, ale aj tak sa z toho snažíte vydolovať maximum, dostať vaše auto čím viac dopredu. Ak to nezafunguje podľa očakávaní, nabudúce treba pracovať tvrdšie,” doložil 50-ročný rodák z Luxemburgu.