logo F1online.sk

Vettel s Aston Martinom riešia záhadu: Nevieme, čo poškodilo podlahu

Sebastian Vettel
© Motorsport Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala1. 7. 2022

Sebastian Vettel mal počas druhého tréningu viac voľna, než koľko by si prial. V garáži ho inžinieri držali veľmi dlho pre poškodenú podlahu, ktorú bolo treba vymeniť. Nik však netuší, čo presne poškodenie spôsobilo.

Štvornásobný majster sveta otvoril jazdy v druhom tréningu stintom na tvrdej zmesi. Po desiatich kolách však zamieril do garáže, odkiaľ ho Aston Martin nepustil najbližších takmer 25 minút. Mechanici opravovali podlahu.

Keď inžinier Vettelovi prikázal, aby zamieril do boxov, pretože sa poškodila podlaha, Nemec sa začudoval a mrzutým hlasom vysvetlil: “Nikde som nebol široký a ani som nevyšiel mimo trať.” Na druhej strane vysielačky sa ozvalo, že podlaha zrejme nie je dosť pevná. Trpké, najmä po nedostatku jázd v prvom tréningu.

“Ešte stále sa na to budeme musieť pozrieť,” poznamenal Sebastian Vettel na margo poškodenia. Tím ani po tréningu netušil, kde k nemu došlo. “Je normálne, že občas sa niečo zlomí, ale nemyslím si, že by to bola vec, s ktorou by sme sa nedokázali vysporiadať.”

Podľa Nemca mohlo ísť o špecifický problém, ktorý azda súvisí s okruhom. “Ono to má niečo dočinenia s traťou, s vysokými rýchlosťami, s rýchlejšími zákrutami. Okolo trate ležali aj iné kúsky, takže tipujem, že ostatní piloti mali podobné problémy.”

Lewisovi Hamiltonovi pred koncom tréningu odleteli krídelká, ktoré sú obyčajne pripevnené pri zadných brzdových kanálikoch, dnešný oslávenec Daniel Ricciardo zas tímu kázal skontrolovať podlahu. K obom “incidentom” došlo po tvrdom prejazde cez obrubník v zákrute Copse.

Sebastianovi Vettelovi zdržanie istotne nepomohlo. V tréningu nakoniec obsadil len dvanáste miesto s časom, ktorý bol o desatinu pomalší ako Strollov, a s dobrým 1,1 sekundovým mankom na čelo. “Ten problém nás stál trochu času, ale v sobotu by to malo byť v pohode.”

Cieľom Aston Martinu by mal byť postup do Q3, no Nemec nechce nič sľubovať. V piatok sa totiž obaja piloti v zelenom pohybovali na hranici TOP10 a Vettel nemohol dokončiť svoje jazdy podľa plánu. “Na druhej strane asi všetci mali taký istý pocit. Samozrejme, nájsť rytmus bolo náročné. Na konci som teda vyšiel na trať zas, keď už ostatní jazdili s plnými nádržami. Takže áno, nebol to normálny piatok, ale teraz máme trochu času, v sobotu by to malo byť lepšie. Nikto v piatok neodjazdil prehnane veľa kôl. Nám sa nepodarilo splniť všetko, čo sme chceli, ale to platí aj pre upršaný prvý tréning.”

Zhodnotiť vylepšenia — otvory chladenia, okraje podlahy a prídavné krídelká na nej, spodné zadné krídlo a deflektory na zadných brzdových kanálikoch — ešte Vettel nedokázal. “Zatiaľ nemám ucelený dojem. Silverstone je veľmi odlišný okruh od tých, na ktorých sme boli nedávno. Bolo by fajn odjazdiť viac kôl. Ako som povedal, teraz sa v pokoji na všetko môžeme pozrieť a taktiež zistiť, ako sa bude v sobotu správať počasie.”

Predpoveď avizuje ďalšie zrážky. Aston Martinu však je jedno, či bude pršať alebo nie, hlavne nech sa podmienky príliš nemenia. “Myslím si však, že aby sme spoznali nové súčiastky, tak by bolo lepšie sucho, ale napokon je najdôležitejšie, aby bolo počasie konzistentné. V tak zmiešaných podmienkach to bude náročné, keď je polovica trate suchá a polovica mokrá.”

Preto boli piloti v prvom tréningu tak dlho v boxoch. “Je to škoda aj kvôli ľuďom, pretože nejazdíme.”