Počítače Alpinu nedokážu vysvetliť, ako mohol mať Alonso v Kanade takú rýchlosť
Fernando Alonso predviedol v kanadskej kvalifikácii záblesky svojej starej slávy. V premenlivých podmienkach dokázal zajazdiť druhý najrýchlejší čas a postavil sa do prvého radu. Svojho tímového kolegu Estebana Ocona (ktorý nie je na vode žiadny neschopák) zdolal o asi 1,6-sekundy. Niečo také podľa šéfa Alpinu Otmara Szafnauera nedokážu vysvetliť ani ich drahé počítače.
Po skončení víkendu v Montreale sa boss francúzskej stajne škrabal za uchom a nevedel nájsť niektoré odpovede na dôležité otázky. Jedna z nich sa týkala rýchlosti čoskoro 41-ročného matadora.
„To je veľmi dobrá otázka,“ reagoval Otmar Szafnauer na to, odkiaľ vytiahol Alonso v kvalifikácii taký čas. „So všetkými našimi počítačmi, a máme ich veľa, sa stále snažíme pochopiť, kde bol ten rozdiel. Sčasti je odpoveďou to, že bol skvelý v daždi, ale Fernando mal rýchlosť už v piatok, kedy bolo sucho.“
„Nebola to teda len sobota. Ďalšou časťou sú okolnosti, pretože trať osychala a tým pádom je tu veľa premenných,“ dodal rumunský rodák.
Neskôr v podcaste F1 Nation doplnil: „Našich jazdcov delila veľká medzera, ale neplatilo to v každom kole. Esteban sa blížil a blížil. Musíte si však pamätať, že Fernando je v premenlivých podmienkach veľmi rýchly.“
„Dokáže sa do toho dostať a nabrať tempo omnoho rýchlejšie než väčšina jazdcov. Myslím, že to v sebe mal vždy a skúsenosti mu v tom taktiež pomáhajú,“ povedal Szafnauer.
Najdôležitejšie sú však nedeľné preteky a v tých to tímu Alpine opäť raz nevyšlo. Alonso trpel kvôli poruche pohonnej jednotky, v dôsledku ktorej presolil svoju tvrdosť v súboji s Valtterim Bottasom. Zo siedmeho miesta sa tak po penalizácii zosunul až na deviate.
Zdá sa, akoby bol monopost s číslom 14 prekliaty. Fernando mal problém s motorom aj v Bahrajne, pre poruchu nedokončil ani v Džidde a v austrálskej kvalifikácii mu zlyhala hydraulika.
„Tempo monopostu bolo v daždi dobré. Domnievali sme sa, že na suchu nebude auto také rýchle ako Ferrari a Red Bull, ale mohlo by sa vyrovnať Mercedesu. Potom nás však predbehli,“ povedal Szafnauer.
„Musíme však byť realistickí, tretie miesto v Pohári konštruktérov nebude naše. Dúfam však, že by sme mohli opäť zabojovať s Mercedesom, keďže je to len pár desatín. Motory sú vyrovnané a rozdiel predstavuje aerodynamické zaťaženie,“ dodal Szafnauer.