Piloti Williamsu volajú po vylepšeniach, obaja sa nesmierne trápia | Magazín F1 - F1online.sk

Piloti Williamsu volajú po vylepšeniach, obaja sa nesmierne trápia

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Williams

Tím Williams je objektívne najslabším celkom doterajšieho priebehu sezóny. Z nedávnej minulosti si táto stajňa síce spomína aj na omnoho horšie roky, avšak to príliš nezmierni bolesť posledných podporovateľov tejto tradičnej stajne. So ziskom troch bodov a výraznou výkonnostnou stratou na zvyšok poľa potrebuje tento tím zabrať. Avizovaný balík vylepšení bude musieť fungovať viac ako dobre, ak chce Williams ešte pomýšľať aspoň na celkové deviate miesto.

Šéf pre výkonnosť monopostov Dave Robson pred časom avizoval nasadenie úplne novej B-verzie FW44. Zatiaľ nevieme, kedy by sa tak malo stať, no objavili sa správy, že nové diely sú už vo výrobe, preto by sa premiéra vylepšeného monopostu mohla uskutočniť už v Silverstone.

Bude pritom veľmi potrebná, pretože sťažnosti zo strany pilotov sa hromadia. „Pred víkendom v Kanade sme vedeli, že na tejto trati to budeme mať náročné a napriek dobrej kvalifikácii mi už po prvých troch kolách pretekov bolo jasné, že to bude trápenie,“ povedal po skončení montrealského víkendu Alex Albon.

„Myslím si, že trináste miesto bolo všetkým, čo sme mohli dosiahnuť. Ak na to teda mám pozrieť takto, potom som celkom spokojný, avšak smerom do ďalších pretekov sa nám snáď podarí nasadiť vylepšenia a pokračovať v zlepšovaní,“ dodal Albon.

Jeho tímový kolega Nicholas Latifi sa naproti tomu naďalej nesmierne trápi. Kým Albon dokáže častokrát aspoň maximalizovať potenciál svojho monopostu, hoci to Williamsu body neprinesie, kanadský pretekár nenachádza cestu von z bludiska menom FW44. Jeho maximom je v tejto sezóne štrnáste miesto a objektívne sa k bodom nepriblížil ani raz.

„Hneď od začiatku nám chýbalo poriadne kusisko tempa,“ povzdychol si po svojej domácej veľkej cene Latifi. „Aj keď sa nám pneumatiky podarí dostať do ideálneho okna a zvládame ich degradáciu, či už s plnou alebo prázdnou nádržou, sme skrátka príliš ďaleko za ostatnými.“

„Musíme využiť túto dvojtýždňovú prestávku a zistiť, či dokážeme niečo nájsť. Podľa mňa to však musí byť niečo celkom zásadné. V Silverstone sa však pokúsime o reštart a od toho sa nejak odraziť,“ dodal Latifi.