logo F1online.sk

Vettel: Toto nebol môj deň

Sebastian Vettel
© Motorsport Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala20. 6. 2022

V treťom tréningu na Veľkú cenu Kanady Sebastian Vettel senzačne obsadil tretie miesto. Žiaľ, to bol vrchol jeho víkendu. V kvalifikácii sa všetko pokazilo a v pretekoch sa Nemec nedokázal prebojovať na body, keď Aston Martin stavil na pomerne zvláštnu stratégiu.

Sebastian Vettel nakoniec musel štartovať zo šestnásteho miesta, na ktoré mu pomohla penalizácia pre Charlesa Leclerca. Avšak mohol byť i oveľa vyššie, čo ho v nedeľu večer mrzelo o to viac, že nebodoval. “To bolo nesmierne frustrujúce. V tréningu sme mali dobrú rýchlosť, no tá sa zrazu vyparila.”

Šéf tímu Mike Krack prezradil, že za prepadom je zrejme chyba tímu. Inžinieri sa pravdepodobne prerátali, keď sa rozhodovali, ako natlakujú pneumatiky. Ukázalo sa, že tlaky boli príliš vysoké na to, ako rýchlo schla trať.

“Odhadujeme, že sme spravili chybu po stránke tlakov v pneumatikách. Trať schla rýchlejšie, než sme čakali. Mokro bolo aj v Monaku, ale nebolo tam tak chladno ako v Montreale,” vysvetľoval Mike Krack. “V tréningu sme to odhadli správne, v kvalifikácii sme sa zmýlili.”

Aston Martin očakával, že tlaky v pneumatikách budú rásť rovnako pomaly ako v tréningu, a tak ich navýšili rovno pred výjazdom na trať. Dvadsať monopostov však vodu z trate za pár minút rozfúkalo a gumy sa začali rýchlo zohrievať, a teda rástol aj tlak v nich.

Šancu na reparát Aston Martin nevyužil, hoci Vettel veril, že s “dobrým štartom a šikovnou stratégiou” by sa mal dostať do TOP10. K “šikovnej” stratégii stačí azda len poznamenať, že Vettel zamieril do boxov už po piatich kolách. Plánovane. Ostatní využili dve fázy VSC a ušetrili si pri pitstopoch desať sekúnd.

“Toto skrátka nebol náš deň. Zastavili sme skoro, aby sme sa dostali na čistý vzduch, ale virtuálne bezpečnostné vozidlá prišli v nesprávny čas. To naozaj uškodilo naším pretekom,” povzdychol si Sebastian Vettel. “Prakticky všetci získali zastávku zadarmo; tí, ktorí to nestihli pri prvej príležitosti, dostali ďalšiu. A to bol koniec, no taká je niekedy Formula 1.”

Vettel predsa len využil druhý VSC, ale to už mal extra zastávku za sebou. Do konca veľkej ceny už nezastavil, dokonca ani po výjazde riadneho safety caru. Vettel vo vysielačke pochyboval o rozhodnutí zostať na trati, no inžinier ho presvedčil, že vďaka tomu získa pozíciu na trati. Navyše tvrdá zmes mala v pomalšom tempe ožiť.

V skutočnosti však zamrela a s Vettelom si po reštarte poradili niekoľkí piloti. “V závere som bol na veľmi starých gumách. Snažil som sa tam udržať, ale nevyšlo to. Lance bol na čerstvejších pneumatikách a tím ma požiadal, nech ho pustím, aby zaútočil na Daniela, čo som ochotne spravil.”

“Výsledok je frustrujúci. Tento víkend sme ukázali dobré tempo a mohli sme získať lepší výsledok, ale niekedy vám to skrátka nevyjde. Toto bol jeden z tých dní. Gratulujem tímu k ich dobrej práci a Lanceovi k bodu,” dodáva nemecký pretekár, no spokojný istotne nie je. “Mali sme skrátka získať viac bodov ako len Lanceov jeden. O to horkejšiu pachuť nám v ústach zanecháva fakt, že sme v mokrej kvalifikácii z toho nevyťažili viac. Myslím, že sme mohli predbehnúť aspoň jeden Alpine.”