FIA sa strašne ľahko nechá zmanipulovať, myslí si Magnussen
Pred pretekmi panovala v tábore Haasu veľmi pozitívna nálada, no zo skvelého kvalifikačného výsledku sa napokon americkej stajni nepodarilo vyžmýkať ani jeden jediný bod. Mick Schumacher môže lamentovať len nad technickými problémami, no Kevin Magnussen mal pocit, že mu hodilo poleno do cesty samotné riaditeľstvo pretekov, ktoré sa nechalo zmanipulovať Estebanom Oconom.
Kevin Magnussen a Lewis Hamilton hneď v úvodnom kole pretekov zviedli súboj o štvrtú priečku. Došlo však ku kontaktu, ktorý zlomil koncovú lištu predného krídla Haasu. Ocon to okamžite využil a vo vysielačke sa potmehúdsky spýtal inžiniera, či si myslí, že by sa lišta mohla odtrhnúť a niekoho trafiť do hlavy.
Reakcia na seba nenechala dlho čakať. Dánsky pretekár dostal príkaz priamo od riaditeľstva pretekov zastaviť sa pri mechanikoch a predné krídlo vymeniť, čo však znamenalo prepadnúť sa na úplne posledné dvadsiate miesto.
Z neho sa už Magnussen nedokázal vyhrabať. Ďalšiu zastávku totiž neabsolvoval i napriek tomu, že to mohol spraviť počas dvoch fáz VSC aj riadneho výjazdu bezpečnostného vozidla. Stratégovia uprednostnili pozíciu na trati, no na staručkých pneumatikách Magnussen padal a padal poradím.
Jeho preteky sa de facto skončili po Oconovej vysielačke, myslí si Kevin Magnussen. “Trochu som si oškrel predné krídlo a potom mi povedali, aby som šiel do boxov. To predné krídlo bolo bezpečné, nebolo zlomené. Spomeňte si na minuloročnú Džiddu, kde Lewis Hamilton vyhral preteky s polovicou predného krídla. To je podľa mňa správne, nechajte nás pretekať, ak môžeme.”
Na Dánov vkus je riaditeľstvo pretekov príliš ustráchané. “V Monaku nás neodštartovali, pretože začalo trošku kvapkať. Tu mi prikázali ísť do boxov, pretože som si oškrel predné krídlo…”
Ktovie, či by FIA reagovala na poškodenie, aj keby sa Ocon neozval. Magnussen sa však naňho nehnevá, hoci Francúz priznal, že sa vo vysielačke snažil spraviť okolo predného krídla Haasu haló.
“Akurát som sa bavil s Oconom a robil si srandu z toho, ako FIA odkázal, že je to fakt zlé,” priblížil popretekovú debatu Magnussen. “Keď viete, že FIA dokážete takto manipulovať, tak to spravíte, no nie? Presne to urobil, to je z jeho strany fér. Ale musíte nám umožniť pretekať s takýmito banalitami, nič to nebolo. Rýchlostne som sa držal, auto bolo v poriadku. Predné krídlo bolo bezpečné, nebolo odlomené.”
Do cieľa napokon dorazil na sedemnástom mieste, teda posledný spomedzi jazdcov, ktorí vôbec videli šachovnicovú vlajku. “Zastavili sme okolo desiateho kola a zvyšok sme sa pokúsili odjazdiť na tvrdej zmesi, na jednej sade. To by vždy bolo náročné.”