Únik vody z monopostu Micka Schumachera spôsobilo poskakovanie | Magazín F1 - F1online.sk

Únik vody z monopostu Micka Schumachera spôsobilo poskakovanie

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Haas

Na okruhu v Baku čakalo na tímy množstvo problémov. Hrboľatý povrch a vysoké maximálne rýchlosti znamenali návrat starého známeho poskakovania, ktoré zasiahlo prakticky všetkých, aj keď nie každého v rovnakej miere. Fenomén v angličtine označovaný ako „porpoising“ mal dokonca spôsobiť aj skoré odstúpenie Micka Schumachera z prvého voľného tréningu.

Mick svoj Haas odstavil už v úvode prvého voľného tréningu a opakované zábery ukázali, ako z jeho monopostu vytekajú priam potoky vody. Monopost amerického tímu patril k tým, ktorý poskakoval najviac a zdá sa, že si to vybralo svoju daň.

Mick Schumacher v tréningu predbiehal Júkiho Cunodu, keď jeho Haas prudko poskočil. Tím ho následne inštruoval, aby to niekam odstavil. „Prišlo to bez varovania,“ povedal nemecký pretekár. „Z toho čo vieme sa dá usúdiť, že to spôsobilo tvrdé poskakovanie v prvom kole, ktoré vylomilo svorku a voda začala vytekať, čo samozrejme nie je dobré.“

„Je to pre mňa vôbec po prvýkrát, čo pociťujem poskakovanie aj po fyzickej stránke. Je to dosť drsné, ako pre telo, tak pre auto,“ hovorí Schumacher.

„Určite je to niečo, nad čím sa podľa mňa treba smerom do budúcnosti zamyslieť, možno položiť nový povrch by nebol zlý nápad. Uvidíme, koľko áut tieto preteky prežije,“ dodal nemecký mladík.

Jeho šéf Günther Steiner pred novinármi doplnil, že Haas sa len so šťastím vyhol rovnakému problému aj na svojom druhom monoposte. „Prvý tréning nezačal dobre, keďže sme utrpeli únik vody a Mick sa už na trať nemohol vrátiť, čo na takejto trati nie je dobré. Stalo sa niečo zvláštne a môžeme hovoriť o šťastí, že sa to nestalo znovu na Kevinovom monoposte, keďže nechýbalo veľa a utrpí tým aj on. Pred druhým tréningom sme to teda opravili,“ povedal Steiner.

„Prvý tréning bol vlastne celkom dobrý. Potom sme pred tým druhým urobili nejaké zmeny, ktoré nešli tak, ako sme plánovali. Musíme sa preto vrátiť k rysovacej doske a zistiť, čo môžeme pred sobotou zlepšiť a ako dostať do auta viac výkonu,“ dodal boss Haasu.