logo F1online.sk

Ricciardo vidí príčinu nehody v zmenách nastavenia auta

Daniel Ricciardo
© Motorsport Images/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl27. 5. 2022

Pokračujúce problémy Daniela Ricciarda. Hneď v úvode druhého tréningu tvrdo havaroval v „bazénovej sekcii“ a značne poškodil svoj McLaren. Spôsobil ťažkú noc mechanikom, stratil možnosť získať akékoľvek dáta a opäť si nepomohol u vedenia tímu.

V dobe rozpočtových stropov a v čase, keď stajne nemajú náhradné diely na rozdávanie, predstavuje akákoľvek nehoda, zvlášť v tréningu, zbytočný problém pre celý tím. Možno aj preto sme najmä v prvom tréningu boli svedkami o niečo opatrnejších jázd a menšieho počtu incidentov než v minulosti.

V FP2 sme videli zopár kontaktov s múrmi a výletov mimo trate, no len Daniel Ricciardo rozbil svoj monopost. Stratil nad ním kontrolu v rýchlej „bazénovej“ sekcii a naozaj v nepeknom uhle narazil do bariéry. Našťastie, z miesta incidentu odkráčal po vlastných a bez ujmy na zdraví.

„Daniel, je auto v poriadku?“ Tak znela prvá otázka inžiniera Toma Stallarda. Zvláštna prvá otázka v prípade, keď je pilot v stene po tvrdom náraze. „Ja som v poriadku…,“ reagoval Daniel Ricciardo, načo sa Stallard spamätal. „Som rád, že si okej. Auto dáme dokopy, nie je dôvod na paniku.“

Môžeme len hádať, či to bola len nešťastná reakcia inžiniera, alebo niečo, čo ilustruje rozpoloženie v garáži. Zak Brown po Barcelone prvýkrát verejne kritizoval výkony Ricciarda. Nehodou v úvode FP2 si v Monaku, kde potrebujete jazdiť a získavať sebadôveru, určite nepomohol.

„Stalo sa to rýchlo. Snažil som sa spomaliť, keďže som si uvedomoval, že sa niečo deje. Snažil som sa to zachrániť,“ opísal Austrálčan počiatočné momenty svojho šmyku, ktorý vyústil do nárazu. „V trinástej zákrute som začal strácať kontrolu. Auto odo mňa akoby odchádzalo, bolo to trochu čudné. Zvyčajne sa stáva, že ak ste príliš chamtivý a v štrnástej zákrute príliš vyjdete na obrubník, tak vás to rozhodí. Auto potom zrazu poskočí.“  

Daniel Ricciardo v úvode FP2 čakal v garáži o niečo dlhšie než ostatní piloti. Aj za tým treba podľa jeho slov hľadať jednu z príčin nehody. „Mám dojem, že sme pri nastavení auta na druhý tréning tlačili na niekoľko vecí. Snažili sme sa o niečo, no v niektorých oblastiach sme na to tlačili až príliš. Robil som maximum, aby som to zachránil, no nepodarilo sa.“

Pre „papájových“ to bol pritom sľubne sa vyvíjajúci piatok. Ricciardo v prvom tréningu obsadil siedme miesto, jeho tímový kolega Lando Norris bol v oboch tréningoch piaty. Aspoň tieto výsledky by mohli byť pre Ricciardovu stranu garáže povzbudením.

„Viem, že mechanici dajú auto dokopy. Vynechal som celý druhý tréning, no som v poriadku a pripravený na sobotu. Ráno to bolo dobré, tieto dáta využijeme. Lando mal aj pomerne dobrý druhý tréning. Nikdy presne neviete, či budete na začiatku alebo na konci stredu poľa. Dnes sme však ukázali, že by sme mohli byť v Monaku v tejto bitke konkurencieschopní,“ doplnil 32-ročný rodák z Perthu.

Súvisiace články