logo F1online.sk

Ferrari ťažilo v Barcelone aj zo skrytej výhody

Charles Leclerc a Carlos Sainz v boxoch
© Scuderia Ferrari Press Office
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl23. 5. 2022

Formula 1 je krásna tým, ako aj tie najmenšie detaily v nej dokážu rozhodnúť o úspechu či neúspechu. Ferrari síce preteky v Španielsku nemôže považovať za úspech, no aj tak si odnáša množstvo pozitív v súvislosti s výkonom monopostu. Vďačí za to šikovne načasovanému filmovaciemu dňu.

Každý tím má počas sezóny k dispozícii dva filmovacie dni. Pravidlá umožňujú absolvovať v rámcu jedného dňa maximálne sto kilometrov, jazdiť sa môže len s demonštračnými pneumatikami.

Kým väčšina tímov si filmovacie dni vyberá v úvode sezóny, často krátko po predstavení auta, Ferrari sa vybralo inou cestou. Počas uplynulého týždňa absolvovalo filmovací deň v Monze, o jeho priebehu sme vás bližšie informovali v tomto článku.

Podobnou cestou sa vybral aj Mercedes, ktorý minulú stredu jazdil na okruhu Paul Ricard. Nebude zrejme náhoda, že Ferrari i Mercedes zaznamenali v Španielsku pozitíva čo sa týka nasadených vylepšení a pretekovej rýchlosti.

„Sto kilometrov je krátka vzdialenosť, avšak stále je užitočná. Počas filmovacieho dňa môžete vyskúšať špecifické manévre, ktoré je ťažké vykonať na bežnej trati s ďalšími autami naokolo,“ povedal Claudio Albertini, operačný manažér v oblasti šasi. Jeho slová citoval Autosport.

Ferrari malo pred Barcelonou, kam veľa tímov donieslo výrazné vylepšenia, miernu výhodu. Niečo už totiž vyskúšalo v Monze. „Filmovací deň nám prospel v získaní sebadôvery v to, čo robíme. Pri takom krátkom čase totiž ani nemôžete niečo zmeniť, pretože nemáte dostatok priestoru. V takom prípade musíte jednoducho veriť tomu, čo robíte, a nájsť čo najlepšie smerovanie na samotnej trati.“

V minulosti sme zažívali éry neobmedzeného testovania, tímy v tom čase mali testovacích jazdcov, ktorí ročne odjazdili tisíce kilometrov. Dnes je možnosť dostať monoposty na trať výrazne limitovaná. „Nemáme veľa dní na trati, preto treba využiť všetko, čo sa naskytne,“ pokračoval Albertini, ktorý prezradil, že Ferrari v prvom tréningu nasadilo dve odlišné špecifikácie. Len Carlos Sainz mal k dispozícii kompletne nový balíček aj so všetkými novinkami.

„Porovnali sme si obe autá. Na jedno sme nasadili úplne novú konfiguráciu, na druhé len čiastočne novú. Pri väčšine vecí sme už vďaka testovaniu mali istotu, že budú v poriadku. Len sme si chceli porovnať monoposty. Od druhého tréningu sme sa ich už snažili zosúladiť,“ vyhlásil Claudio Albertini, ktorý bol tiež spokojný s prínosom vylepšení na F1-75. „Piatkové porovnanie prinieslo pozitívne výsledky. Preto sme sa rozhodli nasadiť na obe autá najnovšiu špecifikáciu, a ponechali sme si to aj na kvalifikáciu.“