Albonovi odchádzali gumy po jednom kole: Potrebovali by sme päť-šesť zastávok | Magazín F1 - F1online.sk

Albonovi odchádzali gumy po jednom kole: Potrebovali by sme päť-šesť zastávok

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Williams Racing

Alexovi Albonovi v tejto sezóne už viackrát vyšla stratégia s minimálnym počtom pitstopov. Keby mu to neprikazovali pravidlá, v Austrálii by napríklad nezastavil vôbec. V Španielsku to však zaklínačovi pneumatík nevyšlo. Hovorí, že ideálna stratégia by azda pozostávala z piatich alebo šiestich návštev mechanikov.

Červené vlasy Albonovi priniesli šťastie v Austrálii a v Miami, ale tam sa táto povera skončila. V Španielsku sa Alexovi Albonovi absolútne nedarilo a v pretekoch ho dokonca porazil aj jeho tímový kolega Nicholas Latifi. Prvýkrát v tejto sezóne.

Teploty trate, ktoré sa vyšplhali až na 50 °C, dali Williamsu zabrať. “Bolo to naozaj zvláštne. Už počas kôl na štartový rošt sa mi opotrebúvali pneumatiky a v pretekoch to bolo rovnaké,” prezradil Alex Albon. Thajsko-britský jazdec na štartovom rošte pred pretekmi priznal, že už počas inštalačných kôl sa mu prehrievali gumy.

Bolo to predzvesťou toho, čo ho ešte len čakalo. “Zastavili sme štyrikrát, ale mohli sme zamieriť do boxov aj päť- alebo šesťkrát a boli by sme o trošku rýchlejší. Myslím, že v tretej a deviatej zákrute som bol o 20 km/h pomalší ako všetci ostatní. Len som sa trápil. Obyčajne na tom nie sme tak zle.”

Albon si nevedel vysvetliť katastrofálnu rýchlosť auta inak, než poškodením. “Myslím si, že sa na to budeme musieť pozrieť a skontrolovať to. Toto podľa mňa nebolo normálne. Išiel som tak pomaly, ako som len vedel, a pneumatiky sa stále ničili. A to poriadne!”

“Prvé dve-tri kolá som vždy zajazdil o tri sekundy pomalšie než normálne a aj tak som mal obrovskú degradáciu. Hneď po prvom kole som strácal celé sekundy, degradácia bola extrémne vysoká. Očakávali sme to, ale toto bolo už trochu zvláštne,” vysvetľoval pilot z programu Red Bullu. “Celý rok sme mali dobrú rýchlosť. Tipujem, že s autom bol nejaký problém. Možno nejaký úlomok alebo niečo. Pozrieme sa na to.”

Výkonnostný šéf Williamsu Dave Robson počas pretekov zisťoval, čo sa vlastne Alexovi Albonovi stalo. A prišiel na to, že jeho narážka na možné poškodenie monopostu nebola len chabá výhovorka, mechanici odhalili, že si zničil podlahu.

“Hneď po prvej zastávke utrpel výrazné poškodenie podlahy, čo ho z aerodynamického hľadiska vyšlo draho,” poznamenal Dave Robson. “Malo to výrazný dopad na jeho rýchlosť aj opotrebenie pneumatík. Alexovi to zničilo preteky ešte skôr, ako sa vôbec začali.”

Albon prišiel k mechanikom medzi prvými už v jedenástom kole pretekov. Zvyšných päť šestín vzdialenosti, ktorú mal ešte prejsť, sa zmenilo na trápenie. “Táto konfigurácia trate, veľmi vysoké teploty a poškodenie na Alexovom aute dotlačilo monopost FW44 na úplne nové limity.”