Aston Martin kopíruje Red Bull, nové auto si skúsi aj Vettel | Magazín F1 - F1online.sk

Aston Martin kopíruje Red Bull, nové auto si skúsi aj Vettel

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Albert Fabrega

Prvé naozaj veľké vylepšenia sú na svete. Vo štvrtok pred víkendom v Barcelone najviac zaujal Aston Martin, ktorý nenechal svojej povesti nič dlžný. Kedysi prezývaný aj “ružový Mercedes”, využil svoje skúsenosti s kopírovaním naplno a prevzal koncept bočníc a podlahy Red Bullu RB18.

Aston Martin mal naozaj ťažký vstup do sezóny. Svoje auto predstavil ako úplne prvý, i preto sa v zákulisí šepkalo, že na úvodných veľkých cenách uvidíme len akúsi “základnú” verziu monopostu, ktorú po prvých súťažných víkendoch nahradí celkom iný stroj. Ten sa mal rodiť podľa toho, čo ukáže konkurencia.

Nakoniec v tejto súťaži zvíťazil koncept Red Bullu, z ktorého najviac udierajú do očí skopírované bočnice, ale Aston Martin sa inšpiroval aj pri návrhu vertikálnych lopatiek na vstupe do podlahy, ktoré sú teraz na vonkajšku zdvojené, zárezov na okrajoch podlahy, zrkadiel či niektorých prvkov v blízkosti difúzora.

Tím pod vedením technikov Andyho Greena, Luca Furbatta (pôvodne z Alfy Romeo) a Dana Fallowsa (pôvodne z Red Bullu) dúfa, že vylepšený monopost im pomôže minimalizovať poskakovanie auta. Nuž a Red Bull patrí medzi tie tímy, ktoré majú v tomto smere najmenej problémov.

Aston Martin dlhodobo odhaduje, že ak by sa tento cieľ podarilo naplniť, monopost by bol okamžite možno až o šesť desatín sekundy na kolo rýchlejší. “Vyriešilo by to väčšinu našich problémov,” poznamenal na margo poskakovania technický riaditeľ Andrew Green pre AMuS. “Auto jazdí s nastaveniami, aké preň neboli zamýšľané, nebolo na ne stavané.”

“Presne preto negeneruje toľko prítlaku, koľko by malo. Navyše má priveľa odporu, pretože musí jazdiť s väčšou svetlou výškou. Geometria závesov nie je navrhnutá na taký veľký zdvih pruženia, predné krídlo zas nie je navrhnuté, aby bolo tak vysoko nad zemou. Zoznam kompromisov je veľmi dlhý a ich výsledkom je, že strácame veľa času na kolo,” ozrejmil 56-ročný Brit.

V stajni zo Silverstonu však nečakajú, že okamžite dokážu nastaviť vylepšené auto na jednotku. Skvelou správou však pre nich je, že na poslednú chvíľu — inžinieri museli využiť výnimku na nočný zákaz prác — sa podarilo pripraviť aj druhý kus nového auta, takže Lance Stroll aj Sebastian Vettel budú môcť paralelne testovať rôzne nastavenia.