logo F1online.sk

Red Bull má problémy s aerodynamikou, skopírovať nos Mercedesu sa nepodarilo

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala25. 7. 2020

Red Bull sa mal v Maďarsku dotiahnuť na Mercedesy, ale v kvalifikácii v skutočnosti stratil ešte viac ako v Rakúsku. Červení býci sa teraz snažia identifikovať príčiny tejto straty. Podľa Helmuta Marka sú hlavne aerodynamického charakteru.

Max Verstappen s Alexom Albonom sa na Hungaroringu sťažovali na nepredvídateľné správanie Red Bullu RB16. Auto bolo chvíľami nedotáčavé, potom zas pretáčavé. Prísť na koreň tejto nevysvetliteľnej záhady sa tím snažil v noci z piatka na sobotu, ktorú mechanici strávili nastavovaním auta. Problémy sa síce nepodarilo vyriešiť, ale aspoň má tím viac dát, z ktorých sa môže pokúsiť vyčítať, čo presne sa na Hungaroringu udialo.

V Rakúsku Red Bull odhalil, že niektoré aerodynamické komponenty neboli dostatočne pevné a pod vplyvom síl sa začali prehýbať. To však podľa športového poradcu Red Bullu Helmuta Marka nie je všetko.

“Až po celom vyšetrovaní budeme môcť niečo povedať. Problém však tkvie v aerodynamike,” cituje Helmuta Marka AMuS. “Niečo tu nesedí ohľadom toku vzduchu. Ohýbanie komponentov je jedna vec, ale tok vzduchu sa odtrháva aj z iného dôvodu. Napríklad kvôli tomu, že skopírovaný nos Mercedesu bol skopírovaný zle.”

Red Bull sa presvedčil o tom, že skopírovať riešenie súpera nie je také ľahké. Adrian Newey by však už mal vedieť, prečo to neklaplo. “Teraz už vieme, čo funguje a čo nie,” potvrdil Marko. “Na tomto základe pokračujeme vo vývoji. Preto už nedávame nové súčiastky na auto naraz, ale jednu po druhej. Takto vieme spozorovať, či tam niekde nie je chyba.”

Ďalšou slabinou Red Bullu je v porovnaní s Mercedesom pohonná jednotka Hondy. Podľa údajov z GPS Red Bullu sa Mercedesu v zime podarilo významným spôsobom navýšiť výkon pohonnej jednotky. V porovnaní s Red Bullom má vďaka nej štyri desatiny sekundy na kolo k dobru.

V kvalifikácii je Honda až tretím najlepším tímom tesne za Renaultom. Ferrari sa prepadlo. V prípade pretekov je situácia o čosi lepšia, tu už má Honda viac výkonu ako tímy s francúzskymi motormi. Mercedes je tradične vo svojej lige. “Až do prvej zastávky v boxoch nasadzujú agresívnejší režim, potom sa vrátia späť.”

V Silverstone bude rozhodovať aj pohonná jednotka. Mercedesu by mal okruh sedieť ešte viac ako Hungaroring, a spolu s ním sa istotne zvezie aj Racing Point. Neboja sa v Red Bulle, že vo Veľkej Británii budú hrať až tretie husle? “Mali by sme byť silnejší. Oni nevedia pretaviť rýchlosť z kvalifikácie do pretekov,” tvrdí Marko. “A nie sú na to ani strategicky pripravení.”

Hlavným súperom Red Bullu by však nemal byť Racing Point, ale Mercedes. “Skúmame všetky možnosti, ako sa dotiahnuť na Mercedes.” Systémom DAS to ale nebude. “Ten nateraz nie je v pláne.” Podľa Marka bude lepšie, ak Red Bull najskôr vyrieši svoje aktuálne problémy a nebude si na plecia pridávať ďalšiu záťaž.

Marko napokon dodal, že je prekvapený z toho, ako pohodlne si Mercedes jazdí na čele pretekov. “Prečo Mercedes tak otvorene demonštruje svoju nadvládu? Ani za našich zlatých čias sme takto bez hanby nejazdili tak ďaleko vpredu pred celým štartovým poľom. Bernie a Mosley by nás okamžite pribrzdili. Udialo sa to dosť ráz.”

Súvisiace články