Norris: S Ferrari a Red Bullom to ani nie je pretekanie | Magazín F1 - F1online.sk

Norris: S Ferrari a Red Bullom to ani nie je pretekanie

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/McLaren

McLaren sa v Imole javí ako pomyselná tretia sila, avšak strata na Ferrari s Red Bullom je naďalej veľmi výrazná. Lando Norris berie piate miesto zo šprintu, ktorý si však nijako špeciálne neužil.

Britský pilot totiž po štarte z tretej priečky bez väčšej možnosti brániť sa spadol za Sergia Péreza i Carlosa Sainza. Do cieľa prišiel piaty a získal cenné štyri body.

„Aj keby som bol najlepší jazdec na svete, čo nehovorím, že som, nemohol by som skončiť lepšie než piaty. Dosiahol som najviac ako sa dalo a do tej miery musím byť aj šťastný. Ferrari a Red Bull sú oveľa rýchlejší, proti nim to ani nie je pretekanie. Snažil som ako-tak držať s nimi krok, no nemá zmysel si úplne zničiť pneumatiky,“ povzdychol si Lando Norris.

Vzhľadom na trápenie McLarenu z úvodného podujatia v Bahrajne je posun na piate a šieste miesto výbornou správou. Na druhej strane, cieľom britskej stajne bolo tento rok znížiť odstup od top tímov. Zatiaľ sa však deje pravý opak.

„Štartoval som hneď za Charlesom a Maxom a v priebehu dvadsiatich kôl som stratil dvadsať sekúnd. Toto úplne nechcete vidieť. Je to však to najlepšie, čo môžeme s naším súčasným balíkom a autom dosiahnuť. Musíme sa tešiť z týchto pozícií,“ skonštatoval Norris, ktorý pre problémy s brzdami vynechal sobotňajší tréning. Do šprintu tak vstupoval trochu naslepo. „Skomplikovalo nám to život. Rozhodovanie sa o pneumatikách bolo ťažšie, pár ľudí to skúsilo na strednej zmesi, no myslím si, že my sme si vybrali správne mäkkú. Viac sme však hádali, mali sme veľmi málo informácií. Aj z pohľadu pretekania je to ťažšie, neviete, kde môžete na pneumatiky tlačiť a kde ich naopak šetriť. Informácie zo šprintu nám snáď pomôžu v pretekoch, kde by sme mohli byť o niečo málo rýchlejší.“

Lando Norris pred rokom v Imole v premenlivých podmienkach dosiahol svoje druhé pódium v kariére. Patrí k pilotom, ktorí v daždi zvyknú zažiariť a prekonať aj potenciál svojho monopostu. Praje si teda v nedeľu dážď?

„Počas týždňa pred pretekmi by som si normálne prial dážď. V premenlivých podmienkach môže jazdec urobiť rozdiel, v kvalifikácii mi vyšli výborné kolá. Na suchu v šprinte už boli autá výkonnostne rozdelené a tímy z čela nám hneď ušli. Možno by som v pretekoch chcel dážď, no som spokojný s tým, kde sa nachádzame a kde štartujeme. Dážď totiž predstavuje vždy riziko, rovnako aj pre nás,“ uzavrel britský pilot, ktorý vie, o čom hovorí. Minulý rok v Rusku mal našliapnuté za premiérovým kariérnym triumfom, v závere však dobre neodhadol meniace sa podmienky, neprezul včas na mokré pneumatiky a skončil až siedmy…