Minardi radí Vettelovi: Zabaľ to, teraz už nič nevyhráš
Sebastian Vettel prežíva najťažšie obdobie svojej kariéry, hoci s nadsádzkou by sme mohli povedať, že toto obdobie trvá už dobrých päť rokov. Čím ďalej, tým viac expertov mu radí, aby sa už konečne prestal trápiť a zavesil svoje pretekárske rukavice na klinec. Giancarlo Minardi nie je výnimkou.
Po tom, čo Vettel vynechal dve veľké ceny kvôli pozitívnemu testu na koronavírus, sa vrátil do pretekového diania. Nebol to však návrat, o ktorý by stál. Ani jedna jediná časť víkendu neprebehla podľa plánu. Nakoniec nevidel ani šachovnicovú vlajku, keďže v 24. kole pretekov trafil bariéru. Namále mal pritom už o trinásť kôl skôr, keď prebrzdil a vyšiel mimo trať. Vo vysielačke sa tímu ospravedlňoval.
Nie je to však len čisto Vettelova chyba, celý Aston Martin je až po uši v problémoch. Vysnívané pódiá sú v nedohľadne, víťazstvá či titul ani nehovoriac. Sebastian Vettel si skrátka nevybral správne. V lete 2020 sa zrejme uponáhľal, možno by spravil lepšie, keby sa pokúsil vrátiť do Red Bullu. Podľa Helmuta Marka nad ním dokonca i uvažovali, no to už bolo neskoro, keďže Vettel sa ešte skôr upísal Strollovi. Je pravda, že pri Maxovi Verstappenovi by v Red Bulle už veľa vody nenamútil, ale aspoň by sa mohol rozlúčiť s Formulou 1 s pódiami na dosah.
“Horšie to už byť nemôže,” poznamenal Sebastian Vettel po pretekoch v Austrálii, čím dokonale zhrnul svoje aktuálne rozpoloženie. Ralf Schumacher po týchto slovách len poznamenal: “Je to také zlé, až je ho človeku ľúto. Dôležité je, aby sa Seb dostal do tempa a vybudoval si sebadôveru. Ani preňho nie je jednoduché vyrovnať sa s tým.”
Aston Martin si totižto uvedomuje, že monopost má veľa múch a vychytať ich nebude jednoduché. “Teraz máme veľa problémov, chceme sa zlepšiť v mnohých oblastiach. Momentálne nám však chýbajú riešenia,” priznal Sebastian Vettel.
Ambiciózny projekt Lawrencea Strolla má obrovskú trhlinu. Ako povedal Jacques Villeneuve, kanadský miliardár si zrejme až teraz začína uvedomovať, že jeho úspešný recept v odevnom sektore sa nedá len tak ľahko aplikovať aj v extrémne konkurencieschopnom prostredí Formuly 1.
Škrípanie v tíme pocítil aj bývalý šéf Otmar Szafnauer, ktorý by vraj v stajni zostal, keby mu vyššie vedenie nevzalo všetky kompetencie. Aj Vettelovi už musí dochádzať, že prestupom z Ferrari do Aston Martinu len skočil z blata do kaluže.
“Podľa mňa Vettelovi v jednej chvíli dôjde trpezlivosť, pretože on sám dobre vie, aké je ťažké zodvihnúť sa z takého dna. Otázka teda znie, či chce sebe samému toto robiť,” uvažuje vo svojom stĺpčeku pre nemeckú Sky Timo Glock. “Musíme počkať pár pretekov, aby sme zistili, či sa ešte dokáže motivovať a ako rozhodne o svojej budúcnosti.”
Ak to pôjde ako v Austrálii, bude to krátky proces. “Čo môžeme povedať na tie preteky? Vettelov tím zažil z každého uhla pohľadu absolútne najhorší víkend. Vyzdvihnúť môžeme len mechanikov, ktorí si šli zodrať ruky, aby auto dostali späť na trať, a ono fungovalo. Avšak Vettel so Strollom zažili úplný prepadák a spravili niekoľko chýb.”
Azda najlepšie to všetko zhrnul Giancarlo Minardi, bývalý šéf tímu F1, ktorý dnes pôsobí na pozícii prezidenta okruhu v Imole a len pred pár dňami sa stal šéfom Komisie FIA pre monoposty. “Mal smolu, že prvé dve veľké ceny vynechal kvôli covidu, a v tých tretích odstúpil,” poznamenal v rozhovore pre Corriere della Sera. “Ale mal by už odísť do dôchodku. Zarobil veľa peňazí, vyhral množstvo titulov, no teraz už nikdy nič nevyhrá.”