logo F1online.sk

Krack o Vettelových nehodách: Nie je to dôsledok absencie a nie je to normálne

Sebastian Vettel
© Motorsport Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 4. 2022

Sebastian Vettel má za sebou možno najnáročnejší vstup do sezóny vo svojej kariére. Po tom, ako kvôli koronavírusu vynechal úvodné dve podujatia sezóny, naskočil v Austrálii opäť do kokpitu a bola to hotová katastrofa. Niečo také v jeho podaní neočakával ani šéf stajne Mike Krack.

Vettel nebol v Melbourne v najlepšej forme. Samozrejme, postihla ho aj dávka smoly a niekoľkotýždňová absencia mu určite nepomohla, avšak od štvornásobného majstra sveta očakávate niečo lepšie než dve jazdecké chyby v priebehu jedného víkendu.

„V prvom rade som rád, že je Seb po týchto incidentoch v poriadku. Myslím si však, že v prípade niekoho ako on, štvornásobného majstra sveta, nie sú tieto problémy dôsledkom nedostatočného času v aute, pretože on s týmto monopostom už jazdil,“ povedal šéf Aston Martinu Mike Krack, ktorého cituje Motorsport.com.

„Budeme sa skutočne musieť pozrieť na to, aké auto mu poskytneme a akú spätnú väzbu z neho dostane. Určite mi dáte za pravdu, že ocitnúť sa v priebehu jedného víkendu toľkokrát mimo trate nie je normálne.“

„Nemyslím si, že to je dôsledok absencie na dvoch veľkých cenách. Chcem tým povedať, že v Melbourne niekoľkokrát vyhral. Vie, kde sa nachádza a s týmto autom absolvoval niekoľko testov. Nie je to teda také jednoduché, že stačí povedať: ‚Ach, dva víkendy chýbal.‘ Pri jazdcovi jeho triedy sa naozaj musíme pozrieť na to, aké náradie mu dávame do rúk,“ dodal Krack.

Vettel mal v Austrálii v prvom voľnom tréningu poruchu, kvôli ktorej vynechal aj druhý. V tom treťom havaroval a v pretekoch takisto. Aj kvôli tomu sa Aston Martin nachádza v Pohári konštruktérov bez bodu na desiatom mieste.

„Ak vo Formule 1 nepodávate dostatočne dobré výkony, obvykle je celkom jednoduché identifikovať prečo. Dôvod, prečo niektoré tímy majú výkonnosť a iné zas nie, v súčasnosti padá na aerodynamiku a hmotnosť monopostu,“ povedal Krack.

„Kým po hmotnostnej stránke robíme pokroky, po aerodynamickej sa trápime. Nechcem ísť do úplných detailov, ale výkonnosť obvykle nájdete v týchto dvoch oblastiach a platí to aj pre nás,“ dodal Krack.

Na otázku, či sa tím mohol vybrať nesprávnou cestou pri vývoji monopostu AMR22, šéf Aston Martinu odpovedal: „Vidíte problémy, ktoré máme s poskakovaním, podobne ako ostatní. Toto je jedna z vecí, ktorá nám nedovoľuje napredovať. Robíme pokroky, ale nedokážeme z nich kvôli poskakovaniu vyťažiť.“

„Je to dosť frustrujúce, keď viete, že ste pokročili, ale nedokážete z toho na trati ťažiť,“ dodal Krack.