Krack o Vettelových nehodách: Nie je to dôsledok absencie a nie je to normálne | Magazín F1 - F1online.sk

Krack o Vettelových nehodách: Nie je to dôsledok absencie a nie je to normálne

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/Aston Martin

Sebastian Vettel má za sebou možno najnáročnejší vstup do sezóny vo svojej kariére. Po tom, ako kvôli koronavírusu vynechal úvodné dve podujatia sezóny, naskočil v Austrálii opäť do kokpitu a bola to hotová katastrofa. Niečo také v jeho podaní neočakával ani šéf stajne Mike Krack.

Vettel nebol v Melbourne v najlepšej forme. Samozrejme, postihla ho aj dávka smoly a niekoľkotýždňová absencia mu určite nepomohla, avšak od štvornásobného majstra sveta očakávate niečo lepšie než dve jazdecké chyby v priebehu jedného víkendu.

„V prvom rade som rád, že je Seb po týchto incidentoch v poriadku. Myslím si však, že v prípade niekoho ako on, štvornásobného majstra sveta, nie sú tieto problémy dôsledkom nedostatočného času v aute, pretože on s týmto monopostom už jazdil,“ povedal šéf Aston Martinu Mike Krack, ktorého cituje Motorsport.com.

„Budeme sa skutočne musieť pozrieť na to, aké auto mu poskytneme a akú spätnú väzbu z neho dostane. Určite mi dáte za pravdu, že ocitnúť sa v priebehu jedného víkendu toľkokrát mimo trate nie je normálne.“

„Nemyslím si, že to je dôsledok absencie na dvoch veľkých cenách. Chcem tým povedať, že v Melbourne niekoľkokrát vyhral. Vie, kde sa nachádza a s týmto autom absolvoval niekoľko testov. Nie je to teda také jednoduché, že stačí povedať: ‚Ach, dva víkendy chýbal.‘ Pri jazdcovi jeho triedy sa naozaj musíme pozrieť na to, aké náradie mu dávame do rúk,“ dodal Krack.

Vettel mal v Austrálii v prvom voľnom tréningu poruchu, kvôli ktorej vynechal aj druhý. V tom treťom havaroval a v pretekoch takisto. Aj kvôli tomu sa Aston Martin nachádza v Pohári konštruktérov bez bodu na desiatom mieste.

„Ak vo Formule 1 nepodávate dostatočne dobré výkony, obvykle je celkom jednoduché identifikovať prečo. Dôvod, prečo niektoré tímy majú výkonnosť a iné zas nie, v súčasnosti padá na aerodynamiku a hmotnosť monopostu,“ povedal Krack.

„Kým po hmotnostnej stránke robíme pokroky, po aerodynamickej sa trápime. Nechcem ísť do úplných detailov, ale výkonnosť obvykle nájdete v týchto dvoch oblastiach a platí to aj pre nás,“ dodal Krack.

Na otázku, či sa tím mohol vybrať nesprávnou cestou pri vývoji monopostu AMR22, šéf Aston Martinu odpovedal: „Vidíte problémy, ktoré máme s poskakovaním, podobne ako ostatní. Toto je jedna z vecí, ktorá nám nedovoľuje napredovať. Robíme pokroky, ale nedokážeme z nich kvôli poskakovaniu vyťažiť.“

„Je to dosť frustrujúce, keď viete, že ste pokročili, ale nedokážete z toho na trati ťažiť,“ dodal Krack.