Nehody Vettela a Strolla môžu pozdržať nasadenie vylepšení, priznal Krack | Magazín F1 - F1online.sk

Nehody Vettela a Strolla môžu pozdržať nasadenie vylepšení, priznal Krack

fotka k článku undefined
zdroj: FOM/Screenshot

Je pre vás niečo väčším sklamaním než počínanie tímu Aston Martin v doterajšom priebehu sezóny 2022? Po fantastickom počine Alexa Albona a jeho desiatom mieste v Austrálii, poskočil Williams na deviate miesto v Pohári konštruktérov. Aston Martin je tak jediný, ktorý na prvých troch podujatiach nedokázal bodovať. Hotová nočná mora to je aj pre nového šéfa Mikea Kracka.

Sebastian Vettel síce odjazdil iba necelé dva tréningy, prvú časť kvalifikácie a preteky, ale za ten čas „stihol“ jednu poruchu a dve havárie po jazdeckej chybe. O trochu lepšiu bilanciu síce mal Lance Stroll, no aj ten zbieral akurát tak trestné body a nie tie šampionátové.

Pri odchode z Austrálie museli v Aston Martine spočítať, koľko náhradných dielov teraz budú musieť v továrni vyrobiť po dvoch nehodách Sebastiana Vettela a Lancea Strolla, aby ich mali v Imole dostatok.

„Mali sme veľmi náročný víkend, pretože došlo k veľkým poškodeniam. Začalo to už v piatok malým problémom s pohonnou jednotkou, ktorú sme museli vymeniť,“ povedal pred odchodom z Melbourne šéf tímu Mike Krack.

„Neodjazdili sme preto veľa kôl. Následné incidenty na trati ste sami videli a vyžiadali si veľa práce. Pri našom príchode sem do Austrálie sme si mysleli, že na tom budeme o trochu lepšie než predtým. V priebehu samotného víkendu sme to však nemohli ukázať, pretože našu snahu vyrušilo množstvo incidentov, čo si nemôžete dovoliť,“ hovorí niekdajší dlhoročný zamestnanec BMW.

„Na konci pretekov sme boli v pozícii, z ktorej sme mohli aspoň dúfať v bodované umiestnenie, no to sa napokon nepodarilo. Musím povedať, že celkovo to bol nevydarený víkend.“

„Teraz musíme pozbierať všetky náhradné diely, ktoré ešte máme, pretože nám začínajú dochádzať. To je niečo, čo potrebujeme riešiť,“ dodal Krack.

Potreba vyrobiť nové diely môže mať v skutočnosti ešte ďalekosiahlejšie následky. Nie je tu len nutnosť odviesť prácu navyše a obetovať zdroje, ktoré sú v ére rozpočtových stropov zvlášť cenné, ale tiež nemilú zmenu v harmonograme. Sám Krack pripustil, že tieto nehody môžu skompromitovať plány tímu pokiaľ ide o nasadzovanie upgradov.

„Som si celkom istý, že ste si už stihli spočítať množstvo incidentov, počet krídel a predných zavesení, ktoré sme zničili,“ hovorí Krack.

„Môžete si teda rýchlo zrátať, koľko toho budeme potrebovať do Imoly, takže áno, takáto otázka je na mieste. Použijeme naše kapacity na vývoj alebo ich budeme potrebovať na výrobu náhradných dielov? Tieto diskusie práve prebiehajú,“ dodal šéf Aston Martinu.