Na smiech je aj safety car Aston Martinu, Verstappenovi pripomína korytnačku | Magazín F1 - F1online.sk

Na smiech je aj safety car Aston Martinu, Verstappenovi pripomína korytnačku

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/F1

Britský formulový novinár Keith Collantine v sobotu ráno na svojom twittri zverejnil fotografiu bezpečnostného a lekárskeho vozidla Aston Martinu s komentárom, že zo všetkých pilotov za volantom Aston Martinov zatiaľ podávajú najlepší výkon títo dvaja. To isté by sme azda mohli skonštatovať aj po nedeli. Pri posmeškoch na adresu tímu pod vedením Lawrenca Strolla sa to však neskončilo, niektorí jazdci si v nedeľu začali uťahovať aj zo samotného bezpečnostného vozidla.

Piloti F1 sa pravidelne zvyknú sťažovať na rýchlosť bezpečnostného vozidla, no podľa viacerých to už v Austrálii prekračovalo všetky medze. Keďže takmer celý rošt mal počas druhého výjazdu safety caru obuté tvrdé pneumatiky, zúfalo ich potrebovali zohriať. To sa však nedalo v rýchlosti, ktorú dokázal vyvinúť Aston Martin na čele vláčika.

Práve na to takmer doplatil Charles Leclerc, ktorý mal v poslednej zákrute také nedotáčavé auto, že musel ubrať plyn. Okamžite sa naňho nalepil Max Verstappen a na cieľovej rovinke sa ho pokúsil predbehnúť. Monačanovi musel spadnúť kameň zo srdca, keď sa mu to nepodarilo.

Magazín The Race sa po pretekoch Maxa Verstappena pýtal, čo sa tam vlastne stalo. Holanďan sa zastal Charlesa Leclerca a pustil sa do Aston Martinu. “Mali sme veľmi malú priľnavosť, pretože bezpečnostné vozidlo šlo tak pomaly.”

“Ono je ako korytnačka, to je neuveriteľné. Ísť s tým autom na protiľahlej rovinke 140 km/h, keď tam už nie je žiadne poškodené auto — nerozumiem, prečo musíme jazdiť tak pomaly,” komentuje výkon Aston Martinu úradujúci šampión. “Musíme to preskúmať, bezpečnostné vozidlo Mercedesu je vďaka tej extra aerodynamike rýchlejšie.”

“Aston Martin je naozaj pomalý. Potrebuje mať viac gripu, pretože naše pneumatiky boli také studené, že boli ako z kameňa. Keď sme šli do poslednej zákruty, videl som, že Charles je nedotáčavý, tak som si povedal, že trochu zvoľním a vyberiem si lepšiu stopu. Je však strašné, že takto jazdíme za bezpečnostným vozidlom,” sypal kritiku na zelený špeciál Vantage Verstappen.

Bezpečnostné vozidlo Mercedesu má lepšie parametre ako Aston Martinu. Keď ho pred sezónou strieborné šípy predstavovali, prezradili, že má 730 koní, nastaviteľné závesy a niekoľko ďalších modifikácií, ktoré majú zlepšovať jeho výkon na trati. Pilot bezpečnostného vozidla Bernd Mayländer ho prirovnal k skutočnému pretekárskemu autu, vraj ho až zaskočila jeho rýchlosť.

To sa však nedá povedať o Aston Martine, ktorý síce nie je produkčný model, disponuje niekoľkými vylepšeniami, no má menší výkon a celkovo je pomalší. Charles Leclerc však videl, že Mayländer v ňom robil, čo mu sily stačili.

“Ak mám byť úprimný, tak my vždy máme pocit, že ideme príliš pomaly, keďže v monoposte F1 máme takú priľnavosť. Avšak, najmä na tej tvrdej zmesi je to veľmi ťažké. Strašne som sa trápil s tým, aby som pneumatiky dostal na nejaké teploty,” rozhovoril sa Charles Leclerc.

Réžia nám však neponúkla vysielačku, v ktorej by sa Monačan sťažoval na rýchlosť. Nemala totiž akú. “Aj som sa chcel posťažovať, ale potom som sa pozrel na to, ako sa safety car v zákrute šmýka. Nemyslím si, že by do toho mohol dať viac, tak som naňho nechcel vyvíjať ešte väčší tlak. Taká je skrátka realita. Určite však platí, že s terajšími autami je veľmi ťažké zohriať pneumatiky za safety carom.”

George Russell následne zohrial polievočku Mercedesu, keď žartovne poznamenal, že “s Mercedesom AMG ako bezpečnostným vozidlom nemáme taký problém”, hoci v skutočnosti sa piloti zvyknú sťažovať aj naň. “Ale vážne: Mercedes AMG je asi o päť sekúnd rýchlejší, je oveľa rýchlejší ako Aston Martin.”

Charles Leclerc na to zareagoval len v krátkosti: “Mali by sme nasadiť Ferrari, to by bolo o ďalších päť sekúnd rýchlejšie!”