Rýchlejší som aj na bicykli, komentuje Vettel jazdu na skútri, ktorá ho stála 5000 | Magazín F1 - F1online.sk

Rýchlejší som aj na bicykli, komentuje Vettel jazdu na skútri, ktorá ho stála 5000

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/F1

Po skončení prvého tréningu sa nám naskytol zaujímavý pohľad: Tretím sektorom sa na skútri “prehnal” Sebastian Vettel po tom, čo mu monopost vypovedal poslušnosť. Komisári ho následne za tento “incident” začali prešetrovať a usúdili, že Nemec si zaslúži trest. Necelé dva kilometre ho tak vyjdú na 5000 eur.

Aston Martin s číslom 5 mal pred skončením prvého tréningu poruchu, keď z jeho zadnej časti začal stúpať dym. Sebastian Vettel ho odstavil na okraji trate a následne si precvičil svoje hasičské zručnosti. Od tohto momentu sme Nemca nevideli až do chvíle, keď sa všetky autá po skončení FP1 vrátili do boxov.

Réžia priameho prenosu nám vtom ponúkla zábery na nemeckého pretekára, ktorý sa rozhodol na skútri dopraviť späť do pitlane. Mával pri tom fanúšikom — v niektorých chvíľach aj oboma rukami — s prilbou, ktorú si na hlavu nasadil sťaby korunu.

Komisári následne spustili vyšetrovanie za “neoprávnené použitie skútra na trati” s odvolaním sa na článok 26.7 Športových pravidiel F1, ktorý okrem iného zakazuje vstupovať na trať prvých päť minút po skončení tréningu. Toto pravidlo má niekoľko výnimiek, pričom jedna z nich je udelená aj “pilotom, ktorí najskôr dostali od maršála povolenie”.

Vettel po tréningu trval na tom, že takéto povolenie dostal. “Mali sme problém, auto začalo trochu dymiť a ja som prišiel o výkon. Monopost som musel odstaviť na trati. Spravil som, čo som mohol, aby som minimalizoval škody a dostal ho z trate čo najskôr.”

“Snažil som sa zabezpečiť, aby sa auto ešte väčšmi nepoškodilo. Maršál bol veľmi nápomocný, mal multikľúč, tak som ho požiadal o imbusák. Dali sme preč karosériu, aby som sa dostal pod ňu a ochladil auto. Bola to riadna robota,” opisoval momenty po zatlačení auta za bariéru.

Keď si Vettel splnil tieto povinnosti a tréning sa skončil, rozhodol sa vrátiť k mechanikom do garáže. “Akonáhle som vedel, že auto je v bezpečí a opäť nezačne horieť, spýtal som sa, či sa smiem vrátiť. Tak či onak, tréning sa už skončil a spýtal som sa, či niekto ide.”

Maršál vraj Nemcovi oznámil, že hneď po tom, ako sa skončí tréning. “Vtom prišiel chlapík na skútri a povedal mi, že si môžem naskočiť dozadu.” Štvornásobný majster sveta však nemá rád, keď ho niekto vozí, a tak maršála požiadal o to, aby mu prenechal riadenie. “Preferujem, keď šoférujem ja. Potom mi dal skúter, povedal som OK a on mi odvetil, že môžem ísť. Tak som išiel.”

“Chcel by som mu ten skúter vrátiť, no v prvom rade by som chcel, keby som tento problém vôbec nemusel riešiť. Nie som tu na to, aby som jazdil na skútri,” vyhlásil Vettel.

Pilota sa v rozhovore pre nemeckú Sky spytovali, či je podľa neho v poriadku, že na skútri jazdil bez poriadne nasadenej prilby a miestami aj bez rúk. “Áno, ale šiel som pomaly,” rozosmial sa po tejto námietke. “Aj na bicykli jazdím rýchlejšie.”

Komisárom to však také vtipné neprišlo a Vettelovu verziu príbehu nepotvrdili. Pokutu mu udelili za to, že “bez povolenia” maršála vyrazil na trať a namieril si to do boxov. Zrejme mal povolenie použiť skúter, ale nie po trati.

“Vettel sa maršála spýtal, či môže šoférovať skúter a vrátiť sa na ňom do boxov. Maršál privolil. Vettel naskočil na skúter a očakával, že maršál si sadne zaňho,” píšu komisári vo verdikte. “Keď nenaskočil, Vettel sám odišiel do boxov bez predchádzajúceho súhlasu. Maršál sa medzitým snažil kontaktovať riaditeľstvo pretekov pre inštrukcie.”

“Tým, že sa Vettel doviezol do boxov po trati a nie po ceste na to určenej, porušil článok 26.7 Športových pravidiel.” Vettelovi tak ukladajú pokutu 5000 eur.