Vo Ferrari sa obávajú, že upravená trať v Melbourne im nebude vyhovovať
Piloti Ferrari sú pred víkendovou Veľkou cenou Austrálie na čele priebežného poradia jazdcov F1. Robia si však starosti s tým, že zmodernizovaná trať v Melbourne nemusí vyhovovať ich monopostu a naopak, sadne viac ich najväčšiemu konkurentovi – Red Bullu.
Od posledných pretekov v Albert Parku prešiel areál sériou zmien a vylepšení, ktorých cieľom je zlepšiť predbiehanie na 5,27 km dlhej trati so štrnástimi zákrutami. Očakáva sa, že časy na kolo budú približne o päť sekúnd rýchlejšie ako v minulosti.
Ferrari si v úvodných pretekoch, ktoré sa konali na dvoch veľmi odlišných tratiach, počínalo mimoriadne dobre. Konkrétne Leclerc vyhral v Bahrajne, kým v Džidde skončil druhý za Maxom Verstappenom z Red Bullu. Pridal sa k nemu aj jeho tímový kolega Carlos Sainz, keď na oboch podujatiach skončil na pódiu.
Napriek tomu však monacký pilot Scuderie drží svoje očakávania ohľadom veľkej ceny v Melbourne na uzde. „Celkovo si myslím, že vlastnosti tejto trate nie sú veľmi vhodné pre naše auto. Stále si však myslím, že budeme v hre. Stále budeme veľmi blízko čela, nie je to tak, že by to bol veľký rozdiel oproti predchádzajúcim pretekom. Takže ak spravíme cez víkend všetko perfektne, môže sa stať hocičo.“
„Myslím si, že stará trať by nám vyhovovala viac, ale je to tak, ako to je. Budeme sa snažiť tento víkend maximalizovať svoj výkon, tak ako vždy. Pravdepodobne Imola bude trať, ktorá nám bude vyhovovať o niečo viac,“ nádeja sa Leclerc.
Rovnako opatrný je aj Sainz. „Naše auto bolo silné na oboch okruhoch, na ktorých sme doteraz boli. Ale je pravda, že v Džidde vyzeral Red Bull ako rýchlejšie auto, lepšie vyvážené, pokiaľ ide o maximálnu rýchlosť na rovinkách a rýchlosť v zákrutách. Takže vzhľadom na to, aké dlhé rovinky tu sú, možno sú na to trochu viac pripravení, ale myslím si, že stále môžeme odviesť dobrú prácu.“
Okruh v Albert Parku bude tento víkend rozdelený na štyri DRS zóny, Leclerc bude mať teda dostatok príležitostí na to, aby opäť predviedol svoje finty, podobné tým z Bahrajnu a Saudskej Arábie.
„Vždy je to dosť zložité, ale snažím sa odviesť čo najlepšiu prácu. Našou slabinou voči Red Bullu je rýchlosť na rovinke, preto sa musíme snažiť pretekať inteligentne. V posledných dvoch pretekoch sme videli stratégiu využívajúcu DRS a som si celkom istý, že tu ju uvidíme ešte viac, pretože v podstate všetky rovinky majú zónu DRS. Takže predbiehanie bude vecou šikovnosti, a to tu môže znamenať veľký rozdiel,“ dodal 24-ročný pretekár.