Marko paralelu s rokom 2013 nevidí: Po vyriešení poskakovania bude Mercedes späť | Magazín F1 - F1online.sk

Marko paralelu s rokom 2013 nevidí: Po vyriešení poskakovania bude Mercedes späť

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Mercedes zažíva veľmi zlý štart do sezóny 2022 a monopost W13 za Ferrari a Red Bullom zatiaľ výraznejšie zaostáva. V niektorých fázach bahrajnského a saudskoarabského víkendu to bola dokonca aj sekunda na kolo. Lewis Hamilton a George Russell nepochybne trpia radom „detských chorôb“ nového monopostu Mercedesu a tou najvýznamnejšou je určite poskakovanie. Podľa poradcu Red Bullu Helmuta Marka však „mercedesáci“ môžu byť čoskoro späť v boji o víťazstvá.

Mercedes nepochybne trpí na poskakovanie monopostu, ktoré je príčinou väčšej časti zo súčasného deficitu. Obhajcovia Pohára konštruktérov tak (nateraz) stratili svoju vedúcu pozíciu a šéfovi Mercedesu Totovi Wolffovi táto situácia trochu pripomenula rok 2013 a záver dominantnej éry Red Bullu.

„Milujem súťaženie, vždy som ho miloval. Máme za sebou osem silných rokov, počas ktorých sme viedli štartové pole — nie úplne vždy, ale zakaždým sa nám podarilo nájsť si cestu dopredu,“ hovorí Wolff.

„Teraz mám prvýkrát pocit ako v roku 2013, keď sme sa rýchlostne nedokázali vyrovnať Red Bullu a pravdepodobne ani Ferrari,“ dodal Wolff.

Jeho náprotivok z tímu Red Bull Helmut Marko však túto paralelu v rozhovore pre Formel1.de nevidel. „Musíte rozlišovať medzi týmito dvoma prípadmi. Obdobie po roku 2013 sa stretlo aj s novými motorovými pravidlami a Mercedes v tom čase neskutočne dominoval. Pred ostatnými mali náskok dvoch sekúnd, ale je logické, že to nemohli ukázať.“

„Teraz to po stránke šasi a motora nie je až taký rozdiel. Tím je vo veľmi dobrej pozícii a v oddelení šasi majú niekoľko dôležitých ľudí. Som si úplne istý, že sa im podarí vrátiť, ak dostanú poskakovanie pod kontrolu. Navyše, Lewis Hamilton je v celkovom hodnotení len deväť bodov za Maxom, čo je taktiež nič. Nemyslím si teda, že ich éra končí,“ hovorí Marko.

Hovorí sa aj o tom, že za taký rozdiel nemôže len poskakovanie. Niektorí odborníci poukazujú aj na výkon pohonnej jednotky, ktorá vraj nestíha za najlepšími. „Neviem presne, prečo Mercedes zaostal. Určite to má čo dočinenia so zmenou paliva a znie to ako logické vysvetlenie,“ povedal Marko.

„Samozrejme, keď prídete o toľko dôležitých ľudí, najprv to bol Andy Cowell, potom odišlo ďalších asi päťdesiat, je logické, že to bude mať dopad,“ povedal Marko.