logo F1online.skF1online.sk

Binotto naznačuje zmenu: Musíme mať guráž zmeniť kurz

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala20. 7. 2020

Ferrari si prechádza mimoriadne ťažkým obdobím, aj keď ani posledné roky nemôže tím rangu Scuderie Ferrari považovať za úspešné. Mattia Binotto avizuje, že sa v tíme schyľuje k zmenám. Okrem iného aj v organizačnej štruktúre tímu.

Ešte v piatok na Hungaroringu sa technický riaditeľ Mercedesu James Allison nechal počuť, že štruktúra Ferrari je zastaraná. Vertikálne riadenie tímu nepovažuje za vhodné, keďže podľa neho navádza na hľadanie len krátkodobých riešení problémov. Prešiel víkend a o štruktúre tímu začína hovoriť aj Mattia Binotto.

So Scuderiou sa problémy ťahajú celý rok. “Musíme porozumieť dôvodom, prečo sme takí pomalí. V Barcelone sme videli, že nie sme dostatočne rýchli. Nečakali sme však, že budeme v takej ťažkej pozícii,” pripustil Mattia Binotto po pretekoch. “Rýchlostne strácame v zákrutách aj na rovinkách. V Maranelle budeme musieť spraviť maximum po technickej aj organizačnej stránke.”

Už minulý týždeň sa objavili informácie o tom, že vo Ferrari sa uvažuje o znovuzavedení funkcie technického riaditeľa. “Po tomto veľmi dlhom tripe sa musíme vrátiť domov a pokúsiť sa čo najviac zlepšiť v každej oblasti. Všetci budú musieť rozanalyzovať svoju prácu a mať guráž zmeniť kurz, ak to bude nevyhnutné, pretože súčasná dynamika tímu je neakceptovateľná. Neexistuje nič iné, čo by vyriešilo túto situáciu.”

Organizačná zmena v tíme je práve jedným z riešení, ktoré môže priniesť ovocie v dlhodobom horizonte. Z krátkodobého pohľadu zatiaľ Ferrari trpí a tento rok sa toho pravdepodobne veľa nezmení.

“Táto nedeľa je obrovským sklamaním. Výsledky môžeme len veľmi ťažko prijať. V kvalifikácii sme z auta dostali väčšinu jeho momentálneho potenciálu, ale v pretekoch sa nám to nepodarilo. Dostať jedno kolo bolí nás aj našich fanúšikov,” uvedomuje si Binotto.

Dopĺňa však, že sa veci začali hýbať správnym smerom: “Vylepšenia, ktoré sme priniesli do Rakúska, zlepšili koreláciu medzi veterným tunelom a traťou. Aspoň riešime tieto body. Výkonnostný deficit je ale stále prítomný. Chýba nám rýchlosť na rovinkách a chýba nám rýchlosť v zákrutách. Naše auto sa musí zlepšiť vo všetkých oblastiach.”

Inžinieri môžu pracovať, koľko chcú, ak ale nebudú mať možnosť nasadiť nové diely na auto, bude ich práca zbytočná. V tomto smere Scuderiu brzdí obmedzenie vývoja a žetónový systém. “Tak určite, že keď nemáme úplnú slobodu, tak bude naša úloha náročnejšia.”

“Zistiť, o aký kus vieme túto stratu stiahnuť, budeme vedieť až potom, čo naplno pochopíme dôvody, prečo sme takí pomalí. Teraz sme ešte v príliš skorom štádiu na to, aby sme to vedeli. Najskôr sa musíme koncentrovať na to, aby sme porozumeli autu.”

Binotto mal napokon zodpovedať otázku, či vie stanoviť časový rámec, kedy by sa Ferrari malo pozviechať: “Zaberie to dlhý čas, pretože niečo také sa nedá vyriešiť v priebehu pár týždňov. Bude treba trpezlivosť.”

“Ako som už povedal, keď sa musíte zlepšiť vo všetkých oblastiach, pretože vám všade chýba rýchlosť, tak neexistuje jeden jednoduchý trik alebo jednoduché riešenie, ktoré by to vybavilo. Bude to trvať nejaký čas. Ako dlho? Na to teraz nemám odpoveď,” dodal švajčiarsky inžinier.

Súvisiace články

Diskusia