Albon: Prepúšťanie o kolo pomalších monopostov potrebuje ďalšie preskúmanie
Netrvalo to ani týždeň a táto téma sa opäť otvára. Po skúsenostiach z Veľkej ceny Abú Zabí sme naveky zabránili svojvôli riaditeľa pretekov, ktorý po novom musí pustiť všetky o kolo monoposty. Potvrdené bolo aj pravidlo, že safety car zíde z trate až v kole, ktoré nasleduje po vydaní pokynu umožňujúcom o kolo pomalším predbehnúť Bernda Mayländera. To však podľa niektorých nestačí.
V 46. kole Veľkej ceny Bahrajnu odstavil svoj monopost Pierre Gasly, ktorému „horelo pod zadkom“. Riaditeľstvo pretekov správne usúdilo, že na trať je potrebné poslať safety car. V tom čase zaostávali za lídrom o jedno kolo piloti Aston Martinu, McLarenu a Williamsu. Tých bolo po uprataní už uhaseného monopostu potrebné vypustiť a umožniť im vrátiť sa späť do kola lídra.
Táto procedúra síce v Bahrajne prebehla podľa požiadaviek športových pravidiel a novopečený riaditeľ pretekov Niels Wittich urobil všetko správne. Pravdou však je, že o kolo pomalších pilotov vypustil až v závere tretieho sektora. Tí tak mali iba jedno kolo na to, aby sa dotiahli, čo nestačilo. Keď teda Charles Leclerc pri reštarte dupol na plyn, líder o kolo pomalších pilotov Lance Stroll stále strácal dvadsať sekúnd a Alex Albon za ním ďalších osem. Posledný Nico Hülkenberg prišiel do cieľa so stratou viac ako jednej minúty na Leclerca.
Na otázku, či ho prekvapilo, že mu nebolo umožnené sa úplne dotiahnuť, pilot Williamsu Alex Albon odpovedal: „Zaviedli pravidlo, ktoré je zrejme súčasťou reakcie na Abú Zabí, že na dotiahnutie sa na lídra bude stačiť jedno kolo, ale to nestačí.“
„Síce to z bezpečnostného hľadiska asi bolo v poriadku, ale išli sme na plný plyn so safety carom stále na trati. Nie som si istý, či presne toto chceme, ale určite na to budeme tlačiť čo najtvrdšie, aby sme sa dotiahli.“
„Neviem, či to bude lepšie alebo nie. Podľa mňa je to však horšie, keďže to roztiahne celé pole. Po reštarte sme sa ocitli tak trochu vo vlastných pretekoch na konci poľa a ďaleko od ostatných. Možno je to niečo, na čo sa treba pozrieť,“ povedal Albon.
Alex v skutočnosti naráža na pravidlo, ktoré nie je nové a nebolo ani zmenené. Fakticky platilo aj v Abú Zabí (aj keď nebolo dodržané). Ak dôjde k vypusteniu o kolo pomalších jazdcov niekde v závere tretieho sektora, skutočne sa môže stať, že im jedno kolo nebude stačiť na to, aby sa dotiahli. To sa stalo aj v tomto prípade.