Mali sme aj trochu šťastia, priznáva Magnussen
Keby ste ešte pred mesiacom povedali Kevinovi Magnussenovi, že bude túto sezónu opäť jazdiť v F1, určite by vám neveril. Ostatne ako ani nikto z nás. Agresia Putinovej armády na Ukrajine však viedla k sankcionovaniu ruských športovcov, čo malo za následok koniec Nikitu Mazepina v Haase. 29-ročnému pretekárovi pravdepodobne ani v najtajnejších snoch nenapadlo, že hneď vo svojich prvých pretekoch sezóny obsadí fantastické piate miesto so ziskom desiatich bodov.
Dán sa zaslúžene stal jednou z hlavných hviezd víkendu, nakoľko pre americkú stajňu získal prvé body od roku 2020, keď Romain Grosjean obsadil deviate miesto na okruhu v Nürburgringu. Je vidieť, že v Haase nezaháľali a vyvinuli silné auto. Veľkou výhodou je aj motor od Ferrari, ktorý sa zatiaľ ukazuje vo výbornej forme.
Haas má za sebou ťažký ročník, v Pohári konštruktérov totiž suverénne skončil na poslednom mieste bez bodu. O to viac je teraz zaujímavé vidieť ich monopost tak blízko stupňa víťazov. Magnussenov výkon bol obzvlášť skvelý, keď si uvedomíme, ako málo času dostal na adaptáciu.
Dánsky pilot prezradil, že to bol skutočne bláznivý začiatok jeho druhého pôsobenia v Haase a potešilo ho, že celý víkend dokázal byť najlepší „zo zvyšku sveta“, teda za vedúcimi tromi tímami. To isté sa nedá povedať o jeho tímovom kolegovi Mickovi Schumacherovi, ktorý na začiatku pretekov — zásluhou Estebana Ocona — spravil ukážkové hodiny a napokon skončil bez bodu na jedenástom mieste.
„Šialenstvo pokračuje. Mali sme naozaj dobré preteky a po celý čas bolo na tom auto dobre. Na prvej sade pneumatík sme mali trochu väčšiu degradáciu, ako sme dúfali, ale zároveň som v prvom kole predbehol niekoľko ľudí, ktorí boli rýchlejší ako ja. Naozaj som nevedel, či ich mám držať za sebou alebo ich nechať ísť,“ povedal Magnussen.
Sám však čestne priznal, že mal aj kúsok šťastia, keď sa v posledných kolách po odstúpení oboch monopostov Red Bullu posunul o dve pozície. „Trochu som aj prebrzdil, takže to možno nebolo dokonalé, ale aj keď sme do boxov išli skôr, druhý stint sme potom predĺžili na tých istých pneumatikách, aby sme ďalej išli podľa plánu. Potom vyšiel safety car, vďaka ktorému mali všetci rovnaké pneumatiky. Následne to bol až do konca už len šprint, takže to bolo jednoducho intenzívne. Je zrejmé, že sme mali trochu šťastia pri vypadnutí oboch áut Red Bullu, ale berieme to.“