logo F1online.sk

Ukázala sa sila našej pohonnej jednotky, raduje sa Leclerc

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala20. 3. 2022

V sobotu sa do prvej desiatky podarilo prebojovať všetkým trom tímom s pohonnými jednotkami Ferrari vo svojich monopostoch. Podľa Charlesa Leclerca je to jasným dôkazom toho, že motorové oddelenie v Maranelle si splnilo svoju prácu na jednotku.

Ferrari prišlo v sezóne 2020 o niekoľko desiatok koní, keď mu Medzinárodná automobilová federácia klepla po prstoch. Nasledovali dva náročné roky, počas ktorých sa Taliani pokúšali pozbierať čriepky. To sa im podarilo takmer dokonale. Vyzerá to totiž tak, že na Red Bull Powertrains— premenovanú Hondu — a Mercedes už nič nestrácajú, ba ktovie, možno majú aj drobný náskok.

Mattia Binotto pred víkendom v Bahrajne uviedol, že podľa jeho informácií sa už Ferrari podarilo stiahnuť stratu 25 koní na hlavných súperov. Charles Leclerc na sobotňajšej tlačovke najlepšej trojice prikývol s tým, že Ferrari spravilo “krok správnym smerom”.

“Ešte som nevidel dáta z kvalifikácie, ale rozhodne som mal lepší pocit ako vlani. Je to krok správnym smerom,” hodnotil Charles Leclerc, držiteľ prvej tohtoročnej pole position. “Myslím si, že aj Haas a Alfa ukazujú, že sme sa posunuli vpred.”

V prípade zákazníckych tímov Scuderie sa však ukázalo, že aj skúsenosti jazdcov budú v novej ére zohrávať dôležitú úlohu. Ostrieľaní Bottas s Magnussenom poľovali na umiestnenia v prvej desiatke, zato Mick Schumacher a Kuan-jü Čou zostali za bránami Q3.

Pohonná jednotka je dôležitá, ale Leclerc určite nechce brať zásluhy ani aerodynamickým oddeleniam súperov. “Nepodceňujme prácu, ktorú odviedli, pretože boli veľmi rýchli aj v zákrutách. Myslím si, že tu ide o kombináciu dvoch vecí, a síce auta a motora. Pokiaľ sa však bavíme o nás, rozhodne sme spravili krok dopredu, na rovinkách vyzeráme byť dosť silní. Rád to vidím.”

Carlos Sainz pripomenul, že Ferrari “nesmie podceniť, aký progres sa podarilo spraviť z pohľadu pohonnej jednotky”, no na druhej strane sa ani nesmie nechať učičíkať týmto čiastkovým úspechom. Keďže pohonné jednotky sú odteraz zmrazené — s výnimkou batérie, MGU-K a riadiacej jednotky elektroniky, ktorých vývoj musí ustať najneskôr 1. septembra —, Ferrari musí hľadať výkonnostné zisky inde. Najmä preto, že konkurencia môže čoskoro odstrániť problémy, ktoré ju brzdia.

“Motorovému oddeleniu a všetkým v ňom patrí veľké ďakujem, pretože to pomáha aj ostatným tímom,” pridal sa Carlos Sainz. “My však musíme aj naďalej tlačiť, pretože Max nebol na rovinkách pomalý, ani Mercedes. V tomto smere musíme makať, no aspoň tento rok to vyzerá, že sme spravili krok správnym smerom. Radosť vidieť to od motorového oddelenia.”