Sainz tvrdí, že rozdiely medzi zmesami sa zväčšili
Nové osemnásťpalcové kolesá a pneumatiky sú aj po prvých troch dňoch testov pomerne veľkou neznámou. Tímy zatiaľ nazbierali len prvé dojmy, na základe ktorých však už podľa Carlosa Sainza možno zhodnotiť, že tohtoročné zmesi bude deliť viac desatín sekundy ako doposiaľ.
Pirelli má aj tento rok v ponuke päť rôznych pneumatikových zmesí, ktoré bude striedať podľa požiadaviek okruhu. Aká je presne výdrž jednotlivých sád a koľko desatín sekundy na kolo prinesie nasadenie mäkších pneumatík, však teraz ešte nik nevie s istotou povedať.
“Vyzerá to tak, že sme po stránke zmesí spravili veľký krok. Napríklad po minulé roky si boli zmesi C2, C3 a C4 veľmi blízke. Minimálne v Barcelone to vyzeralo tak, že medzi jednou a druhou je dosť veľký krok v priľnavosti. Počas pretekov by to mohlo veci trochu zamiešať,” avizuje väčšiu strategickú rozmanitosť Carlos Sainz. “V tomto zmysle teda vidíme nejaké ďalšie odlišnosti v porovnaní s minulým rokom.”
Jednou z hlavných úloh Pirelli pri vývoji nových gúm bolo zabezpečiť, že sa ich vonkajšia vrstva nebude tak veľmi prehrievať. Pilotom to totiž bránilo v pretekoch poriadne zatlačiť, najmä keď sa dostali do premávky.
Pilot Ferrari už zbadal isté zlepšenie. “Vyzerá to tak, že celkom dobre pasujú k tejto novej generácii áut. Zdá sa, že vám umožnia na to o čosi viac pritlačiť. V porovnaní s ostatnými rokmi sa azda o čosi menej prehrievajú, o čosi menej opotrebúvajú.”
“Áno, stále sa opotrebúvajú, stále je to pneumatika, ktorá degraduje a prehrieva sa, ale z môjho pohľadu mám pocit, že v menšej miere, je to o trochu lepšie. Začína sa vyplácať práca, ktorú Pirelli vlani investovalo do vývoja,” zakončil Sainz.
Pirelli dostalo ešte ďalšiu dôležitú úlohu, ktorej splnenie si chcelo overiť v piatok popoludní v Barcelone. Okruh Catalunya bol pokropený vodou, aby dodávateľ gúm zistil, či sa mu podarilo vytvoriť plynulý prechod medzi gumami do dažďa a intermediálkami.
“Tento hraničný čas je naozaj dôležitý, musíme mať istotu, že medzi týmito dvoma produktmi je istý presah a nie medzera,” vysvetlil šéf Pirelli Mario Isola. “Tá medzera je nebezpečná, pretože nemáte pneumatiky, ktoré by boli vhodné do takých podmienok. Tomu sa chceme vyhnúť.” Keď pilot zistí, že na trati je už málo vody na gumy do dažďa, láka ho to zariskovať a siahnuť po zmesi so zeleným označením. To sa môže skončiť katastrofou, ak je tej vody na intermediálky stále priveľa…