Šéf Aston Martinu Krack: Pripomína mi to BMW Sauber | Magazín F1 - F1online.sk

Šéf Aston Martinu Krack: Pripomína mi to BMW Sauber

fotka k článku undefined
zdroj: Aston Martin

Aston Martin má nového tímového šéfa; po takmer štrnástich rokoch sa do Formuly 1 vracia Mike Krack odhodlaný neopakovať chyby z minulosti. Keď teda hovorí, že aktuálna situácia v Aston Martine mu pripomína jeho pôsobenie v BMW Sauberi, musí zodvihnúť aj varovný prst.

Mike Krack sa vo Formule 1 prvýkrát objavil v roku 2001, keď sa stal zamestnancom Sauberu. Postupne sa posúval v tímovom rebríčku čoraz vyššie, a to od dátového analytika, cez pretekového inžiniera Felipeho Massu až na pozíciu šéfinžiniera.

Keď teda Robert Kubica v Kanade 2008 pretínal cieľovú čiaru na prvej priečke a hneď za ním mu kryl chrbát jeho tímový kolega Nick Heidfeld, Krackovi to pripomínalo rozprávku. V tom čase už BMW Sauber viedol jazdecký šampionát a v konštruktérskom strácal na Ferrari len tri body.

Vtom sa však BMW rozhodlo, že zastaví sezónny vývoj a všetky zdroje presmeruje na rok 2009. V stajni verili, že im to po zmene pravidiel garantuje titul. Ako už dnes vieme, teória sa stretla s realitou, ktorá ani zďaleka nebola taká ružová.

Robert Kubica sa vo viacerých rozhovoroch nechal počuť, že keby BWM Sauber pokračoval v sezónnom vývoji, určite by dokázal zabojovať o titul s Lewisom Hamiltonom a Felipem Massom. S mechanikmi ešte aj dnes spomínajú, čo by bolo keby…

Mike Krack takýto priebeh predpovedal už v roku 2008 a kompetentných varoval pred tým, aby nestavali vzdušné zámky a okamžite sa chopili príležitosti. Strhnúť korporátne kormidlo však z pozície šéfinžiniera nemal šancu, a tak znechutený stajňu opustil ešte počas roka 2008 a pred odchodom BMW z Formuly 1.

BMW však uznalo, že mal pravdu, a veľmi krátko po fiasku, ktoré predstavovala sezóna 2009, sa stal šéfinžinierom BMW v nemeckej DTM. Odvtedy striedavo pôsobil v BMW a Porsche a v oboch značkách má skvelé meno.

Teraz však dostal ponuku v Aston Martine. V tíme, ktorý mu tak veľmi pripomína Sauber z obdobia krátko po tom, čo získal podporu BMW, a predtým, ako spravil osudnú chybu a prepol vývoj na sezónu 2009.

Mike Krack je teraz absolútne odhodlaný nezopakovať tú istú chybu. “Tie paralely až bijú do očí. Keď sa pozriem na ‘Tím Silverstone’, pripomína mi to trochu situáciu, v ktorej sme sa ocitli v Sauberi. Aj vtedy sme vzhľadom na našu veľkosť podávali nadštandardné výkony,” spomína napríklad na nevídané štvrté miesto Sauberu z roku 2001. “Nuž a potom prišiel veľký partner a zrazu sme mali možnosti, ktoré sme dovtedy nemali k dispozícii.”

Spomínané nové možnosti sa začali ponúkať po príchode BMW, v Aston Martine sa o to postarali peniaze Lawrencea Strolla. “Tu je to podobné, a preto ma to dosť priťahovalo. Máme tu skvelú partiu ľudí, ktorí vedeli veľmi šikovne využívať svoje zdroje, a potom sa im otvorili nové možnosti.”

“Nie sme však továrenský tím. Máme veľmi štíhly manažment a dokážeme sa rozhodovať rýchlo a flexibilne. Máme veľkú rozhodovaciu silu,” vyzdvihuje Krack veľkú výhodu v porovnaní s takým Alpinom a koniec-koncov aj BMW Sauberom. “Päťročné plány nevedú vždy k úspechu. V BMW sme mali päťročné plány a ku všetkému sa pristupovalo veľmi korporátne. Tomu sa musíme za každú cenu vyhnúť. V tejto fáze máme všetko potrebné, ale musíme prijímať správne rozhodnutia. Úspech sa sám nedostaví, to si musíme uvedomovať.”

Potenciál rastu Aston Martinu je evidentný, otázkou už len je, ako ho táto stajňa využije. Posledné kroky však určite vedú správnym smerom. Vďaka angažovaniu Martina Whitmarsha ako výkonného riaditeľa Aston Martinu sa Mike Krack nebude musieť priamo zodpovedať Strollovi, resp. ďalším spolumajiteľom. Ak Whitmarsh dokáže zmieriť tlak zhora a Krack sa bude môcť sústrediť len na tím, môže to mať blahodarný efekt.

“Ja ľudí spájam,” vysvetľuje Krack. “Zblížiť ľudí a vybudovať dôveru nie je otázkou piatich minút. Niekedy môžete zamestnať veľmi šikovné osobnosti, no možno nedokážu tak dobre pracovať v tíme. Niekedy je tá tímová práca dôležitejšia ako jednotlivci.”

“Je to o balanse. Tím je prvoradý. Máme tu veľa ľudí a musíme sa postarať o to, aby všetci ťahali za ten istý koniec povrazu so silným duchom a správnym prístupom,” doložil.