logo F1online.sk

Mazepina mrzí, že hoci ustúpil, Haas jeho kroky “odignoroval”

Nikita Mazepin
© Haas
Milan Kubala
Milan Kubala5. 3. 2022

Medzinárodná automobilová federácia nepostupovala presne podľa odporúčaní Medzinárodného olympijského výboru. Ruským a bieloruským pretekárom nezakázala účasť v jej šampionátoch, vďaka čomu Nikita Mazepin stále živil šancu, že v Haase ešte zostane. Napokon to nebolo nič platné a došlo k rozviazaniu spolupráce, podľa Mazepina v štýle o nás bez nás.

Piloti z Ruska a Bieloruska môžu aj naďalej pretekať v šampionátoch pod hlavičkou FIA. Musia však pretekať pod vlajkou FIA, z monopostov musia zmiznúť akékoľvek symboly či farby odkazujúce na spomínané krajiny, a v piatok k tomu pribudla aj povinnosť podpísať čestné prehlásenie, že Rusi a Bielorusi nebudú vyjadrovať žiadnu podporu ruskej invázii na Ukrajine.

Tam sa však problémy nekončia. Motorsport UK, vedenie motoršportu vo Veľkej Británii, totižto zakázalo účasť ruských a bieloruských pilotov na pretekoch na britských ostrovoch, čo by pre Mazepina znamenalo, že vynechá VC Veľkej Británie. Nuž a okrem toho, že o podobnom kroku uvažujú aj ďalšie motoršportové federácie, hrozia aj problémy s vízami. Je otázne, či by sa Mazepin vôbec dostal na európske podujatia.

Nikita Mazepin však chcel spraviť všetko pre to, aby mohol pretekať; bol ochotný vzdať sa ruskej vlajky a podpísať aj spomínané čestné prehlásenie. “Veľmi ma sklamalo, že so mnou bola rozviazaná zmluva. Rozumiem týmto ťažkostiam, ale pri tomto jednostrannom kroku sa nepostupovalo podľa žiadneho procesu, a bolo odignorované rozhodnutie FIA a moja ochota akceptovať všetky navrhované podmienky.”

“Moja nekonečná vďaka patrí tým, ktorí sa to snažili pochopiť. Vážim si čas, ktorý som strávil v F1 a úprimne dúfam, že za lepších čias budeme zas spolu. V nadchádzajúcich dňoch k tomu poviem viac,” doplnil v príspevku na sociálnych sieťach.

Bez ruských peňazí a navyše s otáznikom nad tým, koľko pretekov Mazepin bude môcť absolvovať, sa Haas rozhodol strhnúť kormidlo späť na západ. Ide o dôležitý krok, ktorý nemožno viac odkladať, keďže už nasledujúci týždeň sa bude konať druhá polovica predsezónnych testov. Na ňu je potrebné nasadiť jazdca, ktorý bude v monoposte sedieť aj po zvyšok sezóny, a ktorý do tímu prinesie aj nejaký groš.

Súvisiace články