Sainz: Chceme mať najvýkonnejšiu pohonnú jednotku | Magazín F1 - F1online.sk

Sainz: Chceme mať najvýkonnejšiu pohonnú jednotku

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Vo Ferrari si naplánovali veľkú ofenzívu. Na predsezónnych testoch sa ukázalo, že po stránke aerodynamiky sa im ju do veľkej miery darí plniť, no najväčšie úsmevy vraj majú na motorovom oddelení. Podľa Carlosa Sainza je cieľ jasný; vyžmýkať z pohonnej jednotky, čo sa bude dať.

Po kontroverznom roku 2019 sa Ferrari výkonnostne prepadlo. Ročník 2020 bol čistou katastrofou, no dramatický pokrok, ktorý Scuderia spravila vlani, už naznačoval, že ju čakajú svetlejšie zajtrajšky. V padoku sa teraz šepká, že tento rok sa talianskym inžinierom podaril približne rovnako veľký skok vpred, podľa AMuSu dokonca ešte väčší!

Prioritu má výkon, spoľahlivosť je teraz druhoradá, hovorí Carlos Sainz. “Ak sa budú zmrazovať motory, tak logickým krokom je pokúsiť sa nájsť výkonnostný limit. Potom vám zostane ešte päť rokov na to, aby ste popracovali na spoľahlivosti.”

Pravdou je, že s príchodom novej sezóny, resp. v prípade niektorých komponentov s príchodom 1. septembra, sa končí vývoj, no neustane celkom. Motorári budú môcť stále zlepšovať spoľahlivosť pohonných jednotiek, no FIA budú musieť presvedčiť, že im skutočne ide o spoľahlivosť a nie skryté navýšenie výkonu.

“Myslím si, že toto je správna cesta, na ktorú sa treba vydať a my sme to spravili. V nasledujúcich rokoch chceme mať výkonný motor, ak nie hneď najvýkonnejší alebo jeden z najvýkonnejších. Tím na tom pracuje,” ubezpečil pilot Ferrari.

Talianska Gazzetta dello Sport sa po predsezónnych testoch dostala k informáciám, ktoré Sainzove slová potvrdzujú. Ferrari vraj po stránke spaľovacieho motora veľa získalo, nuž a spoločne s ultramodernou hybridnou časťou by sa “celkový výkon mal vyrovnať Mercedesu a Honde”.

Všetko podčiarkujú slová Tota Wolffa: “Máme pocit, že Ferrari momentálne disponuje najvýkonnejším motorom.”