Napriek úzkej spolupráci s Ferrari si zachovávame nezávislosť, tvrdí Steiner | Magazín F1 - F1online.sk

Napriek úzkej spolupráci s Ferrari si zachovávame nezávislosť, tvrdí Steiner

fotka k článku undefined
zdroj: Facebook/Haas F1 Team

Je všeobecne známe, že Haas a Ferrari majú k sebe blízko. Americký tím s malým rozpočtom a nízkym počtom zamestnancov okrem iného používa pohonnú jednotku z Maranella a v jednom z ich monopostov preteká člen jazdeckej akadémie Ferrari Mick Schumacher. Ten sa nedávno stal rezervným jazdcom talianskej stajne. Šéf Haasu Günther Steiner teraz priblížil, ako vzťah s Ferrari ovplyvňuje ich prípravy na rok 2022.

Steiner v rozhovore pre portál racingnews365.com vysvetlil, že jeho piloti Mick Schumacher a Nikita Mazepin budú na zoznámenie sa s novým monopostom pre nadchádzajúcu sezónu používať simulátor Ferrari, keďže Haas žiadny priamo nevlastní. „Momentálne sme ohľadom prípravy jazdcov na autá novej éry urobili veľmi málo. Pred testami sme šli na simulátor, pretože práve vytvárame model, ja tomu hovorím starý simulátor Ferrari, komerčný simulátor od Ferrari. Teraz ho len nastavujeme. Prvé kolá budú začiatkom februára a potom uvidíme. Dúfam, že ich aspoň nejako oboznámime s tým, ako sa nové auto správa.“

O tom, že Haas je v podstate satelitom Ferrari, svedčí aj to, že pre partiu okolo Steinera vyrábajú talianski inžinieri viaceré diely na základni oddelenej od hlavnej továrne Scuderie v Maranelle. Hoci si americká stajňa stále zachováva autonómiu, jej šéf pripúšťa, že vývoj niektorých komponentov nemá vo svojich rukách.

Na otázku, aká veľká časť auta vzniká čisto v ich vlastnej réžii, odpovedal: „Ťažko povedať. Aerodynamika je dominantnou súčasťou monopostu F1 a my si ju pripravujeme na 100 percent sami. Samozrejme, závesy kupujeme, a preto na nich máme len veľmi malý, ak nie žiadny podiel, takže tú dostávame. Neviem, koľko percent chcete dať aerodynamike, ale tú máme stopercentne pod kontrolou. Chcete jej dať 50 percent, pretože zvyšok tvorí šasi a motor? Povedal by som, že je to 50 percent. Tá je pod našou kontrolou, stopercentne.

Každopádne Ferrari už v poslednej dobe nepatrilo medzi horúcich adeptov na titul, a to sa môže odrážať aj na výkonnosti Haasu. V uplynulej sezóne mali Schumacher s Mazepinom na svojom konte katastrofálnych nula bodov, čo neprekvapivo viedlo k poslednému miestu ich tímu v Pohári konštruktérov. Vplyv na to malo predovšetkým rozhodnutie nerobiť zásadné zmeny na vozidle pre rok 2021, aby sa financie plne použili na ďalší ročník poznačený veľkými zmenami v pravidlách. Či išlo o správne rozhodnutie ukáže až čas.

Komentáre