logo F1online.skF1online.sk

Binotto s ďalším zaujímavým vyjadrením: Museli sme sa prispôsobiť direktívam

Mattia Binotto a Lauren Mekies
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 7. 2020

Sága okolo minuloročnej pohonnej jednotky Ferrari zrejme tak skoro neskončí. Prakticky každý týždeň totiž príde nejaká „lastovička“, vďaka ktorej sa o kauze dozvieme o niečo viac. O tú poslednú sa paradoxne postaral sám šéf Scuderie, Mattia Binotto.

Ten doteraz tvrdošijne odmietal, že by minuloročné motory Ferrari neboli v súlade s pravidlami. Na tomto stanovisku sa v podstate nič nezmenilo ani po stretnutí s novinármi v Maďarsku, kde však Binotto opäť o trochu zmenil svoju rétoriku. Jeho tím podľa neho síce pravidlá neporušil, no využil jednu z mnohých „šedých“ zón v technických pravidlách.

Tým sa FIA snaží neustále zamedzovať prostredníctvom technických direktív, ktoré sú akýmisi výkladovými pravidlami. Tie zjavne zapríčinili, že Ferrari muselo pohonné jednotky pred touto sezónou prestavať, čo malo za následok, že z kedysi najvýkonnejších motorov sa stali tie najmenej výkonné. Podľa niektorých odhadov stráca momentálne Scuderia viac ako štyridsať koní, čo je veľký problém najmä preto, že vývoj motorov je pre túto sezónu zmrazený.

„Pravidlá sú veľmi komplikované a komplexné,“ povedal Mattia Binotto novinárom v Maďarsku. „V predpisoch je množstvo oblastí, ktoré je potrebné objasniť. Je to prebiehajúci proces, ktorý bol vo Formule 1 už v minulosti a bude s nami i naďalej.“

„Od minulého roka vydala FIA množstvo technických direktív, ktoré spresnili niektoré oblasti pravidiel. Týmto direktívam sme sa museli prispôsobiť. Nemyslím, že by to bol len prípad Ferrari. Pri pohľade na výkony ostatných si myslím, že sa museli prispôsobiť aj ďalší dodávatelia pohonných jednotiek. Je teda pochopiteľné, že v dôsledku toho sme stratili časť našej výkonnosti,“ povedal Binotto.

Boss Scuderie po tomto zvláštnom vyjadrení tiež poukázal na skutočnosť, že vývoj pohonných jednotiek jeho tímu zbrzdila aj nútená odstávka tovární v priebehu prestávky. Tento fakt už prednedávnom označil aj ako jeden z dôvodov, prečo Ferrari nedokázalo auto pred štartom sezóny vylepšiť aspoň po aerodynamickej stránke.

„Vývoj motora je dlhodobý proces. Ten náš vyvíjame už od roku 2012 a odvtedy sme sa nezastavili. Vylepšenia sme mali pripravené aj pre tento rok, no nemôžeme ich nasadiť, pretože sme mali veľmi dlho zavretú továreň, čo neplatí pre všetkých súčasných dodávateľov. Pokúsime sa nový motor vyvinúť čo najviac a nasadiť ho v budúcom roku,“ dodal švajčiarsky rodák.

„To je však len jedna vec. Ďalšou je, ako som už povedal, že stále máme mnohé oblasti pravidiel, ktoré je potrebné objasniť. Snáď do budúcna zabezpečíme, že každý ich bude vykladať rovnako,“ uzavrel Binotto.

Súvisiace články

Diskusia