logo F1online.sk

Griffiths: Krack nie je politik, Whitmarsh mu bude musieť pomôcť

Martin Whitmarsh
© Twitter/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 1. 2022

Mike Krack sa pred pár dňami stal novým šéfom tímu Aston Martin. Ten sa v poslednom období ukázal ako miesto plné veľkého tlaku a očakávaní. Mať nad sebou tandem Martin Whitmarsh – Lawrence Stroll nie je práve ako „med lízať“. Aj preto bývalý Krackov kolega z BMW Roger Griffiths očakáva, že bývalý boss McLarenu pomôže Mikeovi sňať z jeho ramien časť tlaku.

Griffiths pozná Kracka veľmi dobre, keďže je šéfom tímu Andretti vo Formule E, ktorý bol donedávna továrenskou stajňou BMW v tomto šampionáte. Krack v rovnakom čase pôsobil ako šéf BMW pre motoršport, mal teda pod palcom ako tím Formuly E, tak program cestovných automobilov nemeckej automobilky.

„Mikea Kracka hodnotím nesmierne vysoko a je to veľmi chytrý človek,“ povedal Griffiths, ktorého cituje portál The Race. „Martin Whitmarsh by mohol byť v úlohe muža, ktorý stanovuje celkové ciele a podobne, kým Mikeovou úlohou je ich vykonať spôsobom, ktorý sám uzná za vhodný.“

„Martin by tam mal byť, aby odstránil hluk, ktorým sa Mike nemusí zaoberať, čo mu umožní dodať také výsledky, aké sa od neho očakávajú. Myslím, že niečo veľmi podobné funguje v McLarene,“ hovorí Griffiths.

„Som si istý, že Aston Martin sa rozhliada po pitlane a sleduje, ako fungujú organizácie u ostatných, pretože sa pomaly začínajú posúvať od tej starej schémy: ‚šéf tímu a všetci sa zodpovedajú jemu‘. Je toho totiž príliš veľa a ak máte organizáciu so 400 až 800 ľuďmi, je pre jedného človeka náročné, aby kontroloval všetko a ešte sa k tomu zodpovedal akcionárom.“

„Ak máte niekoho, kto môže pôsobiť tak trochu ako dáždnik, ktorý vás ochráni pred všetkým, čo na vás padá a umožní Mikeovi vysporiadať sa s tým, potom pre tím odvedie naozaj neskutočnú prácu,“ vysvetlil Griffiths.

Doteraz viedol stajňu zo Silverstone Otmar Szafnauer, ktorý bol nepochybne jedným z najrešpektovanejších bossov poslednej dekády. Netreba zabúdať, že to bol práve on, kto dostal tím s najnižším rozpočtom na rošte až k statusu najlepšieho zo „zvyšku sveta“. Z nejakého dôvodu však Stroll a Whitmarsh neboli s jeho službami spokojní a siahli po Krackovi. Dôvody pre tieto dva kroky nám stále nie sú celkom zrejmé.

Ak však Aston Martin hľadal nejakého obratného politika, ktorý sa dokáže hýbať v úskaliach intríg F1, podľa Griffithsa siahol celkom mimo. Krack v posledných rokoch plnil najmä inžinierske funkcie, čiže v padoku si asi bude musieť chvíľu zvykať.

„Mike nikdy nebol politik, nie je to žiadny politický netvor, ale nie je ani naivný,“ hovorí Griffiths. „Do pitlane nevstúpil už niekoľko rokov, aj keď sa v týchto kruhoch pohyboval. Samozrejme, prešiel si cez BMW v dobe, keď odišiel Jens Marquardt, prišiel Markus Flasch a prevzal po ňom opraty. Taktiež bol zapojený do všetkých rozhovorov so sankčnými orgánmi DTM, FIA a IMSA. Pozná teda všetkých hráčov, len už dlho nebol v padoku F1. To preňho bude zrejme tá najväčšia výzva.“

„Mikea však poznám a nepochybujem, že si rýchlo získa rešpekt ľudí v padoku,“ dodal Griffiths.