logo F1online.sk

Steinera prekvapil vlastný tím: Zvláštne ako sme sa dokázali dotiahnuť

Günther Steiner
© Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 1. 2022

Tím Haas vstupoval do tejto sezóny s tým najskromnejším cieľom, aký si športový celok môže stanoviť – prežiť. Monopost VF-21 neprešiel žiadnym vývojom a bol to vlastne minuloročný VF-20 adaptovaný na zmeny v pravidlách. Tím vložil všetko do sezóny 2022.

To platí aj pre jazdeckú dvojicu. Nováčikovia Mick Schumacher a Nikita Mazepin sa v tomto roku mali hlavne učiť. Konštruktéri sa naplno venovali projektu auta pre rok 2022 a rok 2021 bol len o počínaní pretekárskeho tímu a jazdcov. Najmä Mick Schumacher však v priebehu roka veľmi nenápadne ukazoval, že Haas sa predsa len zlepšuje.

Nemecký mladík nestratil na pilotov Alfy Romeo a Williamsu v Katare a Abú Zabí ani dve desatiny, v Džidde bol zas nesmierne blízko Lancea Strolla na Aston Martine. Tieto skutočnosti prekvapili aj samotného šéfa stajne Günthera Steinera.

„Vidíte, že neprišlo k žiadnemu sebauspokojeniu. Ľudia v tíme si na to nezvykli a nepovedali si, že lepšie to už nejde,“ povedal Steiner, ktorého cituje Motorsport.com.

„Treba im povedať: ‚Chlapi, nijak ste neohlúpli ani ste sa nezhoršili, zlepší sa to, ale to auto skrátka nevyvíjame‘. Takto skončíte, keď nevyvíjate jeden rok.“

„Taktiež treba povedať, že v tých posledných dvoch pretekoch som skrátka nemohol uveriť, že nám na tímy na konci stredu poľa chýba len desatina alebo dve. Nechápal som to, veď to bolo auto staré skoro dva roky,“ čuduje sa Steiner.

To môže byť spôsobené viacerými faktormi, pričom vývoj môžeme v tomto prípade vylúčiť. Jeden sa skrýva v lepšom počínaní pretekárskeho tímu, ktorý nazbieral o aute dostatok dát a dokázal ľahšie nájsť správne nastavenie. Ďalším by mohli byť samotní piloti, ktorí mali v Abú Zabí predsa len viac skúseností než v Bahrajne.

„Ostatné tímy mali ten rozdiel práveže zväčšiť, oni svoje autá vyvíjali. Pre mňa boli tie posledné dva preteky veľmi zvláštne, strácali sme asi tak desatinu a pol. Pritom aj v pretekoch sme bojovali s Williamsom. Tak žeby ostatní spomalili? Akonáhle máte o čo bojovať, už je to celkom odlišný príbeh,“ hovorí Steiner.

Odpovedať na túto hádanku sa pokúsil aj Mick Schumacher. Paradoxne, hádanka, ktorej Steiner nevie prísť na koreň, bola tiež dôvodom neskorého vypadnutia Nicholasa Latifiho v Abú Zabí. Pravdou však je, že Mick zviedol s Kanaďanom súboj aj na začiatku sezóny v Portugalsku.

„Ako tím sme našli odlišnú cestu v prístupe k pretekárskemu víkendu a v prístupe k nastaveniu. Myslím, že sme v aute našli to, čo sme v ňom hľadali. Potrebovali sme stabilitu v nájazde do zákruty. Myslím, že sa nám to podarilo zdokonaliť,“ povedal nemecký mladík.