logo F1online.sk

Pérez bol rýchlejší ako oba Mercedesy, Racing Pointu sa všetci boja

Sergio Pérez
© Racing Point
Ladislav Király
Ladislav Király17. 7. 2020

Racing Point dokázal výkonnostne neuveriteľne napredovať. Veľká cena Štajerska to ukázala asi naplno; v upršanej kvalifikácii sa tímu síce auto nepodarilo nastaviť optimálne, avšak v pretekoch fungovalo vynikajúco a Sergio Pérez sa zo sedemnásteho miesta dostal až k útoku na štvrtého Alexa Albona.

Mercedes je aktuálne dominantne prvý, za ním podľa nazbieraných bodov nasledujú McLaren, Red Bull a Racing Point, ibaže ani toto dobre neodzrkadľuje skutočnú silu ružových. Sú lepší ako McLaren, lepší ako Ferrari a majú veľmi, veľmi blízko k Red Bullu.

„Počas druhého súťažného víkendu sme videli obraz, ktorý sa nám naskytol už počas testov v Barcelone,“ povedal šéf McLarenu Andreas Seidl. „Racing Point je rýchlejší ako my.“

Auto Motor und Sport konštatuje, že Racing Point je „určite lepší, ako ukazujú doterajšie výsledky“. Dve šieste miesta a jedno siedme, tak znie aktuálna bilancia, no mohlo to byť aj omnoho lepšie.

„Musíme sa ešte veľa učiť,“ skonštatoval šéf tímu Otmar Szafnauer. „A ako to spraviť? Jednoducho: s autom treba experimentovať a zbierať skúsenosti. V pretekoch sme však predviedli veľmi vysoké tempo.“

„Pérez bol v druhej polovici pretekov o pár desatiniek rýchlejší, ako Mercedes,“ uviedol šéf Red Bullu Christian Horner, na ktorého slová nadviazal jeho kolega Helmut Marko: „Ak takýto výkon zopakujú aj na iných tratiach, tak aj my sa musíme obávať.“

Vráťme sa k VC Štajerska: až do zastávky v boxoch bol Pérez zväčša v premávke a nevideli sme jeho skutočné tempo. Až v posledných štyroch kolách pred prezutím pneumatík prvýkrát ukázal potenciál svojho auta a s ojazdenými mäkkými gumami zaznamenal časy 1:08.664, 1:08.610, 1:08.733 a 1:08.662.

Po návrate s mediumkami strácal na Hamiltona 49,3 sekundy, o dvanásť kôl neskôr to bolo 50,4, pričom za tento čas musel predstihnúť Lanca Strolla i Daniela Ricciarda. Hamilton naopak jazdil v čistom vzduchu. Išli teda podobne rýchlo, aj keď musíme predpokladať, že Hamilton nešiel naplno.

A teraz to najzaujímavejšie. V kolách 50 až 53 dosiahol Pérez časy 1:07.578, 1:07.513, 1:07.542 a 1:07.547, no a Valtteri Bottas v Mercedese 1:08.119 (tu bol mierne pribrzdený Daniilom Kvjatom), 1:07.618, 1:07.849 a 1:07.716. No a Bottas išiel určite naplno, pretože stíhal Maxa Verstappena. Pérez bol teda reálne rýchlejší.

Mexičan sa vďaka tomu veľmi rýchlo dosiahol na Albona a z 5,5-sekundovej straty bolo po siedmich kolách len šesť desatín. Szafnauer však má vysvetlenie: „Šetril si pneumatiky a stočil výkon motora, preto to išlo tak rýchlo.“

Medzi kolami 50 a 68, teda až do okamihu, ako si pri kontakte s Albonom poškodil predné krídlo, stiahol Pérez na oba Mercedesy viac ako päť sekúnd. A to je doslova neskutočné konštatovanie.

Nuž a napokon to dospelo k tomu, že Renault sa rozhodol protestovať. Francúzi sú presvedčení o tom, že takéto auto v Racing Pointe nemohli postaviť legálne a musí ísť o nepovolenú spoluprácu s Mercedesom.

Viac informácií k téme sa dozviete vďaka nášmu podcastu: